giovedì 30 giugno 2011

Gines ricottafagyi csillagánizsos málnasziruppal - VKF! 43. Heves jeges! Nr 2.

A 43. VKF!-re a második mű. (Az első itt.)
Gines ricottafagyi csillagánizsos málnasziruppal

Hozzávalók:
A fagyihoz: 250 g ricotta, 100 ml cukorszirup (fagyiszezonban mindig tartok a  hűtőben egy üveggel: 500 ml vizet felforralok 500 g cukorral, kihűtöm, aztán mehet a hűtőbe, és amikor kell, csak előkapom), 125 g zsíros, natúr joghurt, 1 citrom reszelt héja és leve, 1 dl gin
A málnaszószhoz: 200 g málna, 2 ek. cukor, 1 csillagánizs
A fagyihoz valókat botmixerrel simára kevertem, fagyigépbe raktam, ami a masszát kb. 30 perc alatt habos-krémesre keverte. A kész fagylaltot poharakba adagoltam, és 1 órára mélyhűtőbe tettem.
A sziruphoz a málnát a cukorral botmixerrel pépesítettem, sűrű szitán átszűrtem, majd a csillagánizzsal együtt egy lábaskába öntöttem, és közepes lángon néhány perc alatt besűrítettem. A málnaszószt kihűtöttem, és a ricottafagyi tetejére locsoltam.
Csuda finom és vigyázat, fejbeszáll!

p.s. a fagyi maga a Túró Rudi-feelinget hozza, úgyhogy legközelebb csoki megy majd a tetejére...

2 commenti:

Anonimo ha detto...

alkoholmentesen is működik a recept? ha csokidarabokat is keverek bele, akkor már konkrét túrórudifagyi lesz belőle.

Helga

Gabah ha detto...

Persze, sőt! Annámnak készítettem egy keveset gin nélkül, aztán halacska alakú szilikon jégkockatartóban lefagyasztottam. Imádta! Erre utaltam a poszt végén, ti. hogy majd ezeket a halacskákat bevonom csokival (vagy a jégkockatartót, még mielőtt beletenném a fagyit), és ha sokat gondolkodok, még pálcikát is bűvölök majd bele :-)))
Szóval igen, működik! Csokidarabkákkal is.
Ha találsz olasz citromot, próbáld ki azzal, úgy vettem észre, hogy a magyar piacra kerülő görög citromok nem túl ízletesek.