venerdì 10 giugno 2011

Mézes-csokis keksz

Mert végre keksz is lett! Egyelőre csak ez a hedonista verzió, aztán majd előveszem az egészségesebb recepteket is - bár ha jobban belegondolok, A Gyerek édességet maximum joghurt vagy gyümölcs formájában lát itthon, úgyhogy ennyi talán neki is jár.
Reggeli tejhez/tejeskávéhoz, ebéd utáni kávéhoz, délutáni bazsalikomszirupos eperléhez... Épp olyan gyorsan elkészíthető, mint a legtöbb étel az utóbbi időben.
És most ünnepélyesen beírom az egyest az üzenőmbe, ti. szemét anyuka vagyok, hogy bolti kekszet veszek a gyerekemnek, és nem vagyok hajlandó hetente legalább egyszer 1/2-1 órát szánni keksz/süti és hasonlók készítésére.
Remélem, motiválni fog a dolog...
Mézes-csokis keksz
Hozzávalók: 210 g liszt, 20 g kakaópor, 1/2 tk. sütőpor, 1 tk. fahéj, 100 g vaj, 100 g cukor, 50 g méz, 1 tojás, összesen 100 g csokoládé (ami most nekem 50 g fehércsokoládé, 50 g csokipötty (ami most nekem 50 g fehércsokoládéból és 50 g csokipöttyből jött össze, hmmm... még dugicsokoládé sincs itthon...)
A csokoládét apróra vágtam. A lisztet, a kakaót, a sütőport egy tálba szitáltam. A cukrot és a mézet a szobahőmérsékletű vajjal robotgép segítségével simára kevertem. Beleütöttem a tojást, és hagytam, hogy az egészet a gép simává dolgozza. Ekkor hozzáadtam a lisztes-sütőporos keveréket, a feldarabolt fehércsokit és a csokipöttyöket, addig kevertem, amíg a massza teljesen csomómentes lett. Lisztes kézzel kojaknyalóka nagyságú golyókat formáltam belőle, minden golyót a tenyeremmel kicsit szétlapítottam, sütőpapírral bélelt tepsire ehlyeztem, és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt megsütöttem.

4 commenti:

accantoalcamino ha detto...

Ciao, grazie della graditissima visita :-) Mi fa piacere essere inserita nel tuo elenco. Buonissima giornata e "mandi"...

Gabah ha detto...

Grazie a te! Buon finesettimana e "mandi" (eh, eh, lingua segreta ;-))))

Moha ha detto...

Viszem a receptet! Tetszik a "kojaknyalóka nagyságú" megfogalmazás, azt hiszem ezt csak mi magyarok értjük:))))

Gabah ha detto...

Moha, vidd csak! A tieid ràadàsul szépek is lesznek!
Bizony, bizony a "kojaknyalóka" már történelem. Magyar történelem. :-)