mercoledì 15 giugno 2011

Bazsalikomos-ricottás pulykafasírt cukkinifőzelékkel

Bazsalikomos-ricottás pulykafasírt cukkinifőzelékkel
Hozzávalók:
A fasírthoz: 450 g darált pulykahús, 1 gerezd fokhagyma, 1 vöröshagyma, 1 tojás, 8-10 csapott ek. házi zsemlemorzsa + egy kevés a végén a forgatáshoz, 50 g ementáli sajt, 3 ek. ricotta, 2 ek. olívaolaj, 5-6 nagy bazsalikomlevél, só, kevés fehérbors, napraforgóolaj a sütéshez
A cukkinifőzelékhez: 4 db közepes cukkini (kb. 500 g), 2 ek. extraaszűz olívaolaj, 1 salottahagyma, 1 cikk fokhagyma, (esetleg 1 ek. tejföl)
A fasírthoz a vöröshagymát és a fokhagymát lereszeltem, a sajtot nagyon apró kockára vágtam, a bazsalikomlevelet kézzel apróra tépkedtem, minden hozzávalót egy tálba tettem, és összekevertem annyi zsemlemorzsával, hogy könnyen formázható masszát kapjak.
A masszából diónyi gombócokat formáztam, zsemlemorzsába forgattam, és bő, forró olajban aranybarnára sütöttem.
A cukkiniket megmostam, kb. 1 cm-es karikára vágtam, bő, sós vízben puhára főztem, leszűrtem, és villával durvára törtem.
Egy serpenyőben felhevítettem az olajat, megdinszteltem rajta az apró kockára vágott salottát és az áttört fokhagymát, majd az egészet a kissé áttört cukkinihez kevertem, és bazsalikomos-ricottás pulykafasírttal tálaltam.
Észrevételek, tippek:
A fasírt felaprózott, friss mentalavelekkel is finom, sütőben is süthető. Ementáli helyett ha frissen reszelt parmigianoval készítjük, sokkal ízletesebb, de kevésbé "rusztikus". Annak ellenére hogy sok morzsával készül, másnapra sem keményedik meg, a ricottától ugyanis puha marad a fasírtok belseje.
A cukkinit alapból nem szoktam ennyire puhára főzni, de tapasztalataim szerint a gyerekek (és sok férfi is) inkább puhán, mint roppanósan szeretik, persze egyszer majd ők is felnőnek ;-). Készíthető olaj helyett vajjal is, egy kevés reszelt parmigianoval, ebben az esetben a fasírt helyett könnyedebb főételt válasszunk hozzá (pl. egy szelet grillezett csirkemellet vagy néhány szelet főtt sonkát) a vajon pedig a hagymákkal együtt pároljunk zöldfűszereket (bazsalikomot, petrezselyemzöldet, majoránnát) is. Az én kedvencem: roppanósra párolva, kissé áttörve, kevés parmigianoval, friss olívaolajjal, borssal vagy parmigiano helyett néhány csepp fehérborecettel.
A recept a Nestlé Babarecept-versenyén is részt vesz.

Nessun commento: