venerdì 24 giugno 2011

Zöldcitromos-kiwis tejföl fenyőmagos zabpehelymorzsával

Flat-Cat Gabinál láttam meg ezt a morzsát. Mivel sosem szerettem igazán a zabpelyhet, jó alkalomnak tűnt, hogy ismét megpróbáljam magam meggyőzni arról, hogy azért mégsem akkora mumus ez, mint ahogy világéletemben gondoltam. Azt hizem, sikerült. Zabpehelynemszeretőpajtások, hello, gyertek!
Zöldcitromos-kiwis tejföl fenyőmagos zabpehelymorzsával
Hozzávalók:
A tejfölös réteghez: 200 ml sűrű, zsíros tejföl vagy 100 g mascarpone és 100 g tejföl keveréke, 2 tk. cukor, 1 kiwi, 1 zöldcitrom héja
A kiwis részhez: 1 db kiwi, 1 tk. cukor, 1 zöldcitrom leve (esetleg citromfű vagy bazsalikom)
A morzsához: 20 g zabpehely, 20 g kenyérpihe (levegős kenyérből nagyon finomra reszelt, többször átszitált, házi morzsa), 20 g nádcukor, 15 g vaj, 20 g durvára aprított fenyőmag
A morzsához egy serpenyőben a vajat megolvasztottam, hozzákevertem a zabpelyhet, a kenyérpihét, a durvára tört fenyőmagot és a nádcukrot, majd közepes lángon, folymatosan kevergetve aranybarnára pirítottam. Amikor kihűlt, a felét poharak aljába kanalaztam.
A "tejfölös részhez" a kiwit nagyon apróra vágtam, összekevertem a cukorral és a zöldcitrom lereszelt héjával. Amikor a cukor teljesen elolvadt, a gyümölcsöt leszűrtem, összekevertem a sűrű tejföllel, majd a poharakban lévő morzsaréteg tetejére kanalaztam és kb. egy órára hűtőbe raktam.
A "kiwis részhez" a kiwit feldaraboltam, összekevertem a cukorral és a zöldcitrom levével. Közvetlenül tálalás előtt a tejfölös réteg tetejére kanalaztam, és megszórtam a maradék fenyőmagos morzsával.

Nessun commento: