mercoledì 15 giugno 2011

Tarhonya zöldfűszeres-paradicsomos csirkekockákkal

Tarhonya felhasználása a szokásostól eltérően.
Nem pirítjuk. Csak főzzük, szűrjük, illatos szósszal  összekeverjük, és azonnal tálaljuk. Gyerekek imádják!
Tarhonya zöldfűszeres-paradicsomos csirkekockákkal
Hozzávalók: 320 g durumbúzából készült tarhonya (vagy más, durumbúzából készült aprótészta), 1 cikk fokhagyma, 1 ágacska rozmaring, extraszűz olívaolaj, 2 kicsontozott csirkecomb, néhány levél bazsalikom és majoránna, 300 g hámozott, darabolt paradicsom, só
A kicsontozott csirkecombokat nagyon apró kockára vágtam. Egy alacsony falú lábasban felhevítettem az olívaolajat, megpirítottam benne a fokhagymát és a rozmaringot (majd mindkettőt kihalásztam, és kidobtam). Hozzáadtam a felkockázott csirkecombot, majd amikor a húskockák is megpirultak, belekevertem a hámozott, darabolt paradicsomot és az apróra tépkedett bazsalikom és majoránnaleveleket is. Végül sóztam, nagyon kevés borsot tekertem rá, és az egészet készre főztem.
A tarhonyát lobogó, sós vízben kifőztem, amikor elérte az "al dente" (harapható, nem teljesen puhára főtt) állagot, leszűrtem, összekevertem a paradicsomos-csirkés szósszal, és azonnal tálaltam.
A recept a Pasta e basta színeiben a Nestlé Babarecept-versenyén is részt vesz.

Nessun commento: