martedì 5 luglio 2011

Zabpelyhes-csokis keksz

... mert ha egy üzlet (khm, anyuka) beindul...
Stahl recept kevés módosítással.
Végre egy keksz, ami nem puhul szivaccsá!
Zabpelyhes-csokis keksz
Hozzávalók: 75 g + két marék zabpehely, 75 g liszt, 2 ek. kakaópor, 1 tk. szódabikarbóna, 1 tk. sütőpor, 50 g legalább 60% kakaótartalmú csokoládé, 100 g vaj, 4 ek. tejszín, 130 g nádcukor, 1 tojás, csipetnyi só
A csokoládét késsel apróra vágtam.
75 g zabpelyhet száraz serpenyőben megpirítottem, majd porrá aprítottam, és összekevertem a liszttel, a sütőporral, a kakaóporral és a szódabikarbónával.
A cukrot a szobahőmérsékletű vajjal, a sóval és a tejszínnel robotgép segítségével simára kevertem. Beleütöttem a tojást, és hagytam, hogy az egészet a gép simává dolgozza. Ekkor hozzáadtam a lisztes-sütőporos keveréket, a feldarabolt csokoládét és a maradék két marék zabpelyhet, és addig kevertem, amíg a massza teljesen csomómentes lett.
A masszát kb. 40 percre hűtőbe tettem, majd kivettem, lisztes kézzel kojaknyalóka nagyságú golyókat formáltam belőle, minden golyót a tenyeremmel kicsit szétlapítottam, sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc. 
Óriásira nőnek! Jótanács legközelebbre: mogyóró nagyságú golyókat gyártani, és minimum 3-4 (de akár 5 cm-es) távolságra rakni egymástól!

2 commenti:

Anonimo ha detto...

A sütőpor kimaradt a hozzávalók közül. 1 tk-t tettem bele. jó lett.

Helga

Gabah ha detto...

Ó, hogyne! A leírásban meg benne van! Beírom a hozzávalókhoz is. Köszönöm, hogy szóltál, Helga és örülök, hogy jó lett! :-)