giovedì 7 luglio 2011

Kókusztejes panna cotta cseresznyeszósszal és diós-zabpelyhes morzsával

Ami nem is cotta, mert zselatinnal készült, de mindegy, finom lett így is, bár ennek a kókusztejes verziónal a sütő melege szerintem nagyon jót tenne. Na, majd kipróbáljuk télen is. 
A morzsa még mindig a Gabi-féle zabpelyhes. Teljesen beleszerettem! A morzsába!
Az egész kb. 10 percig élt. Elfogyott, megették, befalták.
P.s.: a szószt mindenképp hűtsük hűtőhidegre, máskülönben a panna cotta csúnyán megolvad (ld. fotó)

 
Kókusztejes panna cotta cseresznyeszósszal és diós-zabpelyhes morzsával
Hozzávalók:
A panna cottához: 165 ml kókusztej, 150 ml tejszín, 4 g lapzselatin, 2 ek. nádcukor
A csersznyeszószhoz: 20 db cseresznye, 1 ek. házi vaníliáscukor, 3 ek. cseresznye- vagy törkölypálinka
A morzsához: 20 g durvára hengerelt zabpehely, 20 g kenyérpihe (levegős kenyérből nagyon finomra reszelt, többször átszitált, házi morzsa), 20 g nádcukor, 15 g vaj, 20 g durvára tört dió
A zselatint langyos vízbe áztattam.
A kókusztejet, a tejszínt és a cukrot felmelegítettem, hozzáadtam a kinyomkodott zselatint, és az egészet forráspontig hevítettem, majd levettem a tűzről, és poharakba öntöttem. Amikor kellőképp lehűlt, hűtőbe raktam néhány órára, hogy teljesen megdermedjen.
A szószhoz a cseresznyéket kimagoztam, és nagy lángon, a cukorral együtt 5-6 perc alatt sűrűre főztem. Ekkor hozzáadtam a csersznyepálinkát, hagytam, hogy forrjon még fél percig, levettem a tűzről, és félretettem, kihűtöttem.
A morzsához egy serpenyőben a vajat megolvasztottam, hozzákevertem a zabpelyhet, a kenyérpihét, a diót és a nádcukrot, majd közepes lángon, folymatosan kevergetve aranybarnára pirítottam.
Amikor a panna cotta megdermedt, egy pillanattra forró vízbe mártottam, kistányérra fordítottam, meglocsoltam a még langyos cseresznyeszósszal és megszórtam egy kevés diós morzsával.

5 commenti:

Vica ha detto...

Ezt is el kell készitenem nincs mese.A kókusztejet is te készítetted?Nálunk egyébként Gabah-napok vannak a paprika krémlevestől számítva.Valahogy ugy jönnek a receptjeid hogy sorba készítem.Tiszta Julia Child-os tudod, minden nap egy recept.

Gabah ha detto...

Jesszus, Vicuska! Most gondoltam csak bele, hogy mekkora felelősség ez az egész!:-O Remélem, azért többé-kevésbé használható szakácskönyv vagyok! ;-) Üdv. a fiúknak!
A kókusztejet Intersparban vettem - a keleti cuccok között, konzervdobozban keresd!

Eszter ha detto...

Én is pont ma posztoltam egy panna cotta-t.
Nagyon jól néz ki a Te verziód, el is mentettem a receptet, köszi! ;-)

claudia ha detto...

mmm,che voglia,buon appettito,salutoni da Tenerife!!!

Gabah ha detto...

Ó, Eszter, a tied nagyon szépséges! Szeretem a panna cottát. Amolyan jolly joker desszert, jó bármivel télen-nyáron! :-)

Grazie Claudia! Apri la finestra! Ti mando un piattino... ;-)