giovedì 2 aprile 2009

Narancsos-túrós sütemény

"étteremalakítás"
És íme az átalakulásra ítélt, nosztalgikus hangulatú, narancsos-túrós sütemény. (Ha jól emlékszem „Üdítő szelet” néven futott.)

Narancsos-túrós sütemény
avagy
Üdítő szelet

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 6 tojás
  • 6 ek. cukor
  • 4 ek. liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 2 ek. kakaópor
  • 1 dl olaj

A krémhez:

  • 25 dkg túró
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje

A krémre:

  • 2 narancs

A tetejére:

  • 1 l Fanta
  • 2 cs. vanília pudingpor

A tojások sárgáját kikervertem a cukorral, hozzáadtam az átszitált lisztet, a sütőport, a kakaót, az olajat és a tojásfehérjék felvert habját, majd a masszát kivajazott, lisztezett tepsibe öntöttem, és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem.
A cukrot és a szobahőmérsékletű vajat simára kevertem, hozzáadtam az áttört túrót és a vaníliarúd kikapart belsejét és az egészet addig kevertem, amíg krémes állagú nem lett.
A krémet a már kihűlt kakaós piskóta tetejére kentem, majd sűrűn megraktam kb. 2-3 cm-es narancsdarabokkal.
1 liter Fantát és a vanília pudingokat sűrűre főztem, langyosan a narancsok tetejére kentem, és a süteményt egy éjszakára hűtőbe tettem.

8 commenti:

Ottis ha detto...

Fantasztikusan néz ki!

Gabah ha detto...

Ó, Ottis, aranyos vagy, köszönöm szépen, de ez egy igazán szinte teljesen elronthatatlan süti.
Én pedig azt hittem, hogy ezt mindenki ismeri!
:-)

Makka ha detto...

De jó, hogy ezt feltetted! Már ettem egy csomószor, de mindig olyanoknál, akiktől nem kérek receptet, az olyan intim.:)

nyanyus ha detto...

Gyönyörűséges.Pont vasárnap készitettem,de narancs nem volt rajta.Nyami nyami finomságos.Biztos nyerő!

Gabah ha detto...

Makka, örülök, hogy megörültél neki! :-) Kicsit elgondolkodtam azon, amit írtál...azt hiszem, én amolyan "intim részletekbe belegázoló" vagyok; csak most jöttem rá, hogy én szemrebbenés nélkül elkérem minden olyan ételnek a receptjét, ami ízlik...AZONNAL! ;-)
De jó, hogy írtál erről! Lehet, hogy sokan nem szívesen adják, s nekem ez még sohasem jutott eszembe.

Gabah ha detto...

Jaj, Nyanyusom, tudtam éééééén! Tudtam éééén, hogy Te tudod "a sorját" ugye ahogy felénk mondják. :-)
Látod, egyszerre jutott eszünkbe.
:-)

Makka ha detto...

Szerintem ne fogd magad vissza ezután sem, nyugodtan kérd el a recepteket. Először is valószínűleg mindenki inkább szívesen adja mint nem, mert egyfajta dicséret a dolog.
Aki meg nem szívesen ad, az vegye a bátorságot és mondja meg.:))

Gabah ha detto...

:-)))
Punktum!

Igen, szerintem is inkább szívesen adják, de azért ezután kicsit óvatosabban fogok közelíteni. ;-)