martedì 14 giugno 2011

Ricottás-paradicsomos-spárgás pite

Mert a fejemre csaptam ismét, hiszen bőségben elraktároztam egy adag fehérspárgát a mélyhűtőben, és csak most jutott eszembe... Van még vajon otthon spárga?
Ricottás-paradicsomos-spárgás pite
Hozzávalók:
A tésztához (26 cm-es formához): 250 g liszt, 100 g vaj, 50 g sajt (most épp ementáli maradék), 1 tojás, 3-4 ek. tej, 1/2 tk. só
A töltelékhez: 300 g fehérspárga, 200 g ricotta, 175 g krémsajt (most Philadelphia), 2 tojás, apróra tépkedett bazsalikom és majoránnalevelek, 4 ek. sűrített paradicsom
A tésztához a hideg vajat a liszttel elmorzsoltam, hozzáadtam a tojást, a sót, belereszeltem a sajtot, és az egészet sima gombóccá gyúrtam (útközben adtam még hozzá egy löttyintés tejet, mert úgy láttam, nem lehet majd könnyen nyújtani a tésztát), a gombócot pedig folpackba csomagolva kb. félórára hűtőbe tettem.
A spárgát megpucoltam, ecetes-sós vízben megpároltam, leszűrtem, felkarikáztam.
A tésztát kinyújtottam, és egy kerek piteformába simítottam, a széleket levágtam (lefagyasztottam ínséges időkre), az alját villával megszúrkáltam.
A töltelék hozzávalóit a megpárolt, felkarikázott spárgával összekevertem, a tésztára öntöttem, és az egészet 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütöttem.

2 commenti:

Vica ha detto...

Ezek a sós torták nagyon menők nálunk.A fiuk imádják és én is.A kedvenc a pármai sonkás,koktél paradicsomos verzio(picadillyvel a legfinomabb).Minden héten készül valamilyen verzio.

Gabah ha detto...

Akkor megyek hozzátok!
Nálunk annyira nem menők. Illetve én nagyon szeretem, Anna is megeszegeti, de Embernek (mint minden másból) egy szelet, és ciao. Szóval nálunk ritkán készül, akkor is a nagy részét én eszem meg. De most megtaláltama megoldást: legközelebb a 18 cm-e tortaformában fogom elkészíteni féladaggal! ;-)