martedì 28 giugno 2011

Penne lisce padlizsánnal, koktélparadicsommal és füstölt scamorzával

Ember mondta: Mmmm, buonissima!  Non è la solita pasta. (:-O ??? Mert milyen a "solita pasta"??? :-)

Penne lisce padlizsánnal, koktélparadicsommal és füstölt scamorzával
Hozzávalók: 320 g penne lisce (de lehet, hogy egy vastagabb tíusú, jó minőségű spagettivel mint pl. a Voiello Nr 5, jobb lett volna), 1 közepes padlizsán, 1 vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 dl száraz fehérbor, 12 db koktélparadicsom, 120 g füstölt scamorza, só, bors, extraszűz olívaolaj
A hagymát felkockáztam, a padlizsánt megmostam, héjastól vékony csíkokra vágtam.
A koktélparadicsomokat negyedeltem.
A scamorzát kb. kétszer olyan vastag csíkokra vágtam, mint a padlizsánt.
Egy nagy serpenyőben felhevítettem egy kevés olívaolajat, megpároltam rajta a hagymakockákat és az áttört fokhagymát.
Egy másik serpenyőben szintén egy kevés olívaolajon aranybarnára pirítottam a padlizsáncsíkokat, felöntöttem a fehérborral, megvártam amíg az alkohol elpárolog, majd az egészet összekevertem a párolt hagymával. Hozzáadtam a negyedelt koktélparadicsomokat, sóztam, borsot tekertem rá, majd néha-néha megkeverve, nagy lángon 1-2 percig főztem.
Közben a penne tésztát bő, sós vízben kifőztem, amikor elérte az "al dente" (harapható, nem teljesen puha) állagot, leszűrtem, összekevertem a paradicsomos-padlizsános szósszal és a felcsíkozott scamorza felével, majd tányérokra szedtem, mindegyik tetejére raktam még néhány sajtcsíkot, és azonnal tálaltam.
Egy kevés friss bazsalikom jót tett volna neki.

Nessun commento: