martedì 21 giugno 2011

Cukkinis-zöldborsós spagetti ementálival

Folytatom a "gyorséttermi" sort...
Cukkinis-zöldborsós spagetti ementálival
Hozzávalók: 4 kicsi cukkini, 150 g nagyon zsenge zöldborsó (azért kell, hogy nagyon zsenge legyen, mert így egyszerre fő majd meg a cukkinivel), 2 ek. vaj, 2 ek. olívaolaj, 2 cikk fokhagyma, 1 dl száraz fehérbor, só, bors, egy csipetnyi cukor, 1/2 kk. kurkuma, kb. 200 g ementáli sajt
A cukkinit nagyon vékonyan felkarikáztam.
Egy serpenyőben felhevítettem a vajat és az olívaolajat, megpirítottam rajta a megtisztított, kettévágott fokhagymagerezdeket, hozzáadtam a borsót, a cukkinit és a fűszereket, felöntöttem a fehérborral, és lefedve kb. 5 percig pároltam, (ezalatt a borsó és a cukkini is megpuhult, sőt a borsó kicsit túl is főtt) majd leszűrtem, a vajas zöldséglevet félretettem, a cukkinis-borsós keveréket melegen tartottam.
A sajtot nagylyukú reszelőn lereszeltem.
A tésztát lobogó sós vízben kifőztem, amikor elérte az "al dente" (harapható, nem kifejezetten, puha) állagot, leszűrtem, majd összekevertem a vajas zöldséglével. Tányérok aljára egy-két kanálnyi zöldborsós cukkinit tettem, megszórtam egy kevés reszelt sajttal, rá egy villa és egy kanál segítségével spagettifészkeket ültettem, aztán megint sajt következett, és végül ismét cukkinis zöldborsó.
Azonnal tálaltam.
Nem vagyok nagy tejszínrajongó, de ide még esetleg elment volna...
Mehet bele parmezán vagy grana, mozzarellakockák vagy a borsó helyett cukkinivirág (mint ahogy az a La Cucina Della Corriere Della Sera júniusi számában is szerepelt, és ahonnan az ötlet átalakítási lehetőséget nyert :-) - ott 220 fokos sütőben kapott még 10 percet, én féltem, hogy kiszárad a tészta).

Nessun commento: