giovedì 20 novembre 2008

Cottage cheese és sonka - még belefér ;-)

Még mindig "vigyázok", azaz próbálok tekerni minden nap legalább 45 percet, tornázni kb. harmincat, és persze kevese(bbe)t enni. A vacsorával mindig gondban vagyok, mert amikor Ember hazaér, automatikusan elkezd korogni a gyomrom. Persze, számára mindig készül "rendes" vacsora, magamnak pedig igyekszem valami "rendeshez hasonlót" összeállítani -megjegyzem, nem mindig sikerül :-(

A következő viszont nagyon szimpatikus lett, Embernek előételként nekem pedig salátával komplett vacsoraként funkcionált. Sőt, két vacsorára is elég volt! :-)

Zöldfűszeres cottage cheese-zel töltött sonka
(Van ennek a cottage cheese-nek magyar neve? Túrónak azért mégsem nevezhetjük! Ha jól emlékszem, valaki már dolgozott a magyar név szabadalmaztatásán. Olaszul "fiocchi di latte". Aranyos. :-)
Hozzávalók:
200 g cottage cheese
4 szelet nyers pármai sonka
4 szelet főtt sonka
1 csokor petrezselyemzöld
1 csokor metélőhagyma
1 kis fej lilahagyma
só, bors

A cottage cheese-t összekeverem az apróra vágott lilahagymával és a zöldfűszerekkel, majd sózom, borsozom, 15 percig állni hagyom.
A sonkaszeleteket kiterítem, mindegyikre egy-egy evőkanálnyi fűszeres cottage cheese-t rakok, végül felgöngyölöm, ferdén kettévágom, hogy azért mutasson is, éééés ennyi. :-)

9 commenti:

LChef ha detto...

Nem túl tömény? Azt hiszem kenyér nélkül nem tudnám lenyelni.

Gabah ha detto...

Én nem éreztem töménynek, pedig nem a csökkentett zsírtartalmú változatról van szó. Lehet, hogy azért mert salátával ettem? Nem tudom.
Viszont a nagyanyó tejfölös túrója, vagy a körözött sokkal töményebbnek tűnik számomra... ;-)meg persze finomabbnak :-)

Mamma ha detto...

Én szemcsés túrónak írtam:-).
Amúgy egész hasonlót ettem én is, piadinára tettem mortadellát, túrót, arra rucolát, úgy hajtottam össze.
És én is lájtosnak ettem!!:-)

Gabah ha detto...

Szemcsés túró, ez jó, megjegyzem! :-)
Kicsi piadina, 1 szelet mortadella, kiskanál túró + rucola még simán lehet light ;-)

Maimoni ha detto...

Szia,
hasonlóképp diétával sanyargatom magam, miközben abszolúte mazochista módon a családnak egyfolytában sütök... És ez nagyon finom volt!

Gabah ha detto...

Szia!
Jaj, de jó! Legalább nem vagyok egyedül! Majd a nehéz pillanatokban gondolok rád! ;-)
Egyébként örülök, hogy ízlett. :-)

Maimoni ha detto...

Igen, és kipróbálnám az ananászos-édeskömnyes cuccost is... csak hát... az az édeskömény...szóóval, finom volt együtt a kettő...?

Mamma ha detto...

Maimoni, ne félj az édeskömény-ananásztól, nagyon jó! Akkor a legjobb, ha lédús, zamatos ananászt kapsz. Ha meg Te is "vigyázol", külön jó!!
Nyáron készítettem ilyen salátát:
http://href.hu/x/7iim
(Nem hiszed el, a férjem most vágta fel a holnapi ananászomat, és a számba dugott egy falatkát:-))) hmmmm:-))

Gabah ha detto...

Mammának igaza van! Az édeskömény ánizsos íze szerintem nagyon passzol az ananászhoz, sőt a narancshoz is! (Ráadásul Beatbullnál találsz almás párosítást is.)
Én azt javaslom, használj mindenből egy keveset! Ha nem ízlik, semmi baj, a maradékból bztos kijön egy halas vacsora, és azért az is kímélő! :-)
Régen készülök pl. egy édeskömény-narancs-füstölt lazac trióra ;-)
Ha végképp nem ízlik, marad az édeskömény gratin: édeskömény gerezdekre vágva kb.10-15 percig párol, tűzálló tálba pakol, rá olívaolaj, só, bors, fokhagyma, kevés petrezselyemzöld és zsemlemorzsa keveréke. Sütőben megsüt. (Én az utolsó néhány percbe kicsi parmezánt is rakok rá.) Hozzá egy 50 grammos grillezett csirkemell...
Az ananászt pedig megesszük desszertnek :-)