giovedì 6 novembre 2008

Gyerekkori emlékek

Citromfűtől kaptam a kérdést/kérést ti. hogy meséljem el egy gyerekkori élményemet.
A játék lényege (Childhood Memories):
1. Ha téged jelölnek ki, rakd ki a blogodba ezt a képet és írj egy bejegyzést a gyermekkori emlékeidről.
2. Nevezz meg 7 bloggert, akinek szívesen továbbadnád a feladatot!
3. Linkeld be a blogok címét! Azt is, akitől a "díjat" kaptad!
4. Privát üzenetben értesítsd a kiszemelt bloggereket!
Nos, élmény, amihez történetet tudnék fűzni most hirtelen nem jut eszembe. Elsősorban ízek, illatok, egy-egy kép,egy-egy villanás maradt fenn ebből az időszakból az emlékeimben. A húsvéti füstölt sonka, amit sárga túróval és friss kaláccsal ettünk; a szalonnás tojás, amiben nagyapám a szalonnát épp csak üvegesre pirította; a nagyi nyárikonyhájában a disznóknak fővő aprókrumpli, amiből mindig loptam néhányat; a kapálásból visszahozott "madárlátta" kenyér, a perzselt disznó illata, az omlós hagymás vér, a tejfölös túró, ó, és a vajas kifli is! (Mit nem adnék most egy igazi magyar kifliért!)
No, itt a nagy nosztalgiázásban majdnem elérzékenyültem, de közben mégis eszembe jutott egy történet. (Épp időben, mert már kezdtem pityeregni.)
Az óvodában történt: rám borult egy egész fazék forró paradicsomleves. Nem derült ki, hogy ki volt a hibás, én pedig nem emlékszem, de az biztos, hogy harmadfokú égést szenvedtem, aminek a helye az egyik vállamon még ma is látszik. Utána évekig nem ettem paradicsomlevest.
Továbbadom a kérdést
Fűszeres Eszternek (akkor is, ha tőle nap mint nap hallunk csodás történeteket a gyerekkori emlékeiről),
Loriennek (hátha kiderül hol van a turpiszság),
Grenadine-nek (öööö, mert érdekel, hogy "ezen eszperente nyelvet esetlegesen gyerekfejjel es kezelte-e"),
Cooking Starnak (mert szerintem majdnem egyszerre voltunk gyerekek),
Mini Málnának (mert ő már egy kicsit később volt az),
Jucy boszinak (mert ő földim),
a hetedik te magad légy! :-)

6 commenti:

Grenadine ha detto...

hű micsoda coming out áradat;)
köszi Gabah, eltűnődöm a dolgon.

Gabah ha detto...

;-) Tényleg, csak most nézem, mekkora disznóságok jutottak eszembe...
Várom a tieidet! Mármint az emlékeket :-)

citromfű ha detto...

Köszi Gabah, hogy játszottál! Ez az égés azért biztos nem tartozik a kellemes emlékek közé. És még én haragszom a paradicsomra...

Gabah ha detto...

Nincs mit, Citromfű, én köszönöm, hogy játszhattam, és segítettél felidézni ezeket a "kedves" pillanatokat.
A paradicsomleveses sztorival kapcsolatban eszembe is jutottál! :-)
Egyébként tényleg nem volt kellemes, és sokáig zavart a heg is a vállamon, de ma már észre sem veszem.

Fűszeres Eszter ha detto...

Köszönöm a lehetőséget, nagyon igyekszem :-)

Gabah ha detto...

Nem sürgős, Eszter! Neked most vannak fontosabb dolgok is...;-)