giovedì 20 novembre 2008

Még mindig diéta :-(

A diétázók sanyarú sorsa néha-néha ezt is megköveteli. :-( Persze ez már korántsem akkora örömforrás, mint a cottage cheese-es sonka, de kétség kívül egészséges és kevés kalóriát tartalmaz.

Ananász édesköménnyel
Hozzávalók:
250 g ananász (gyönyörű, érett ananászt sikerült beszerezni!!!!)
egy fél édeskömény
kevés szerecsendió

Az ananászt meghámozom, középső, kemény részét eltávolítom, és az édesköménnyel együtt kisebb darabokra vágom. Kézimixerrel (vagy turmixgépben) pürésítem, poharakba töltöm, tetejére (csak hogy jó kedvünk legyen ;-) reszelek egy kevés szerecsendiót.

10 commenti:

Mamma ha detto...

Akkor most ide is beírom, hogy ez egy remek páros!! Egy pici gyömbérrel még emelni is lehet a hatást és az élményt!:-))

Gabah ha detto...

Kösz, kösz, Mamma! Szerintem is ;-) Az egyetlen bajság nálam az, hogy nem úgy van, hogy "elszaladok, és veszek egy kis gyömbért"...előre kell tevezni, és komoly kilométereket futni egy kevés gyömbérért :-(
Mamma, meddig áll el a friss gyömbér? Nemrég vettem, a felét hirtelen odaajándékoztam M.-nek, a barátnémnak, de a másik két gumó (gumónak hívják?) még mindig várat magára.
Valaki azt mondta, ha sok van elfekvőben, készítsek belőle chipset mondjuk tökkel (a tököt is vékony karikára vágva)... Mit gondolsz erről?

Maimoni ha detto...

Nagggggyon finom lett! Az édesköményt, bevallom, eddig csak szoptatós tea formájában ismertem, de már bűnbánatot tartottam emiatt... Gyömbért és kardamomot tettem hozzá, remek! Köszi!!

Gabah ha detto...

Jaj, Maimoni, annyira örülök!!!! Kicsit féltem ám, mert az édeskömény azért nem jön be mindenkinek, de most háromszoros hurrá Neked!
("Ne félj semmit!" A szoptatós teás ismeretségen meg majd javítunk! Diétába szuper módon beilleszthető édeskömény recepte(ke)t hozok majd! Remélem, még belefér Karácsony előtt... ;-)) Ó, és ha jól emlékszem, Mammánál is van egy-kettő!

Maimoni ha detto...

Köszi, köszi!
Épp ma reggel mondtam a férjemnek, hogy ez az édeskömény, ez aztán nagy felfedezés most nekem. Aztán csak annyit mondott, "oké, de azért ne ess túlzásokba..."; hát igen, ha valamire rákapok, sokszor tényleg kicsit túlzásba viszem. De hát annyi bepótolnivalóm van!!!

Maimoni ha detto...

Vérszemet kaptam, most már körtét is tettem bele!!!

Mamma ha detto...

Ó, nem felejtkeztem el Rólad:-)), csak egy ideig pici csönd volt:-))

Gyömbér nálam pár hétig is eláll, becsomagolom a hűtőben, de kicsit szálas lesz utána. Talán jobb, ha meghámozva, esetleg picire vágva adagonként lefagyasztod.
Annyi mindent lehet vele ám kezdeni!! Jó például lekvárba, de lekvárnak is magában, de én imádom! a kandírozott gyömbért, ebből kilószámra is megennék! Arra simán elfogy a gyömbérgumód! Azt sütibe, bármibe beteheted, ha még maradna:-)))
Macinál van egy nagyon jó leírás:
http://href.hu/x/7jq6
De gyakorlatilag ugyanúgy készül, mint a kandírozott narancs.
De ha még szükséged van ötletre, csak szólj!!

Maimoni, ez a körte is remek, most már én is bekeverek egy ilyet:-))

Mamma ha detto...

Elfelejtettem, hogy teának is nagyon jó, csinálhatsz sima gyömbérteát, de egyéb fűszerekkel, pl. kardamom, fahéj, stb. még jobb. Főleg télen, a kandalló előtt kuporogva, egymáshoz bújva kortyolgatni, a teát, amibe azért lehet még tenni valamilyen kis alkoholt is:-))))
Forralt bor, hát abba is jó!!
Jaj, megyek is gyömbért főzni:-))))

Gabah ha detto...

Jaj, bocs, lányok, nálam is "pici csönd volt"; kicsit zsúfoltra sikeredett a hétvége.
Maimoni, komolyan mondom, annyira örülök neked! :-))) A férjekkel meg ilyenkor nem törődünk! ;-) Édeskömény körtével...szuper!!!! Ma úgyis készültem gyümölcsöt venni. Körte biztos, hogy lesz köztük!
Mamma, tündér vagy! Köszönöm a tippeket. Azt hiszem, úgy leszek a gyömbérrel, mint Maimoni az édesköménnyel. :-)))))
Ma este kezdem a teával!
Valahol olvastam gyömbérchipsről. Gyömbér vékonyra szel (meg némi tök is) és forró olajban kisüt. Aztán meg lehet mártogatni.
Na de lehet ezt a gyömbért szelni? :-)
Jaj, annyira rákoncentráltam most erre a gyömbérre, hogy lehet, hogy nem is várok estig azzal a teával :-)

Gabah ha detto...

Most látom, hogy egyszer már írtam erről a chipsről. De dili vagyok. Így jár az, aki rohan...
Bocs, bocs!