venerdì 21 novembre 2008

Rozmaringos húsgombóc paradicsomszósszal

A környéken sokan készítik, ezt az elsősorban őszi/téli ételt. Friss vagy grillezett polentával naaaagyon finom!

Rozmaringos húsgombóc paradicsomszósszal


Hozzávalók:
  • 500 g darált marhahús (nem a "selezionate"-t szoktam hozzá venni, a kissé zsírosabb rész is megteszi)
  • 200 g száraz kenyér (zsömle, kinek, mi teszik, nálunk zsömle nem létezik, így marad a kenyér)
  • kb. 2 dl tej
  • 2 tojás
  • 50 g reszelt parmezán
  • 2 fej vöröshagyma
  • kb. 20 db fekete olívabogyó
  • 50 ml extraszűz olívaolaj
  • 1 ágacska rozmaring
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 300 ml hámozott, darabolt paradicsom
  • só, bors

A száraz zsömlét 10 percre a tejbe áztatom, majd jól kicsavarom.

Az olívaolajon megpárolom az kockára vágott hagymát, és a felaprított zöldfűszereket. A darált húshoz adom ennek a felét, a zsömlét, a tojásokat, a parmezánt, sózom, bőven borsot tekerek rá, majd az egészet alaposan összekeverem, és vizes kézzel gombócokat formálok belőle.

Az olajon megprárolt hagymára ráöntöm a paradicsomot, hozzáadom az olívabogyókat, fűszerezem (ide is mehet esetleg egy ágacska rozmaring), végül beleültetem a gombócokat, és fedő alatt, kis lángon kb. 35-40 percig főzöm.

4 commenti:

lorien ha detto...

De széééép! Ilyen nekem is kell :) De én vörösolivával :) Tényleg, az olaszok készítenek ilyet vagy ez inkább csak a görög/török?

Gabah ha detto...

Köszönöm, Lorien!
Készítenek bizony! Nem is keveset! Elsősorban télen, szokás szerint ezernyi változatban :-)
Vörös olívával is megkóstolnám! ;-) Majd tessen róla beszámolni!

lorien ha detto...

Érdekes, itthon sehol nem kapni olasz vörösolívát, még az olasz boltokban sem. Viszont amit az Ida hegyen vettünk (Trója felett), azt a mai napig emlegetjük, annyira jó volt, a legfinomabb (vörös)olíva, amit valaha is kóstoltam. Határozottan visszavágyom. De nem csak emiatt:)

Gabah ha detto...

Trója felett...no,én meg oda vágyom ;-) ugyanis mióta itt élek, mindig hazamegyünk nyaralni. Nem mintha egy otthon elfogyasztott töltött káposzta, vagy egy pohárka tarpai szilvapálinka nem lenne olyan felemelő érzés, de azt a vörös olívát én is szívesen megkóstolnám!
(Ja, és akkor azt már meg sem említem, hogy van a kertünkben egy olajfa. Az idén szüreteltünk először. Lett kb. 25 dkg olívabogyónk:-))))) Bástya elvtárs után szabadon: "Kicsi is, kukacos is, de a miénk." :-)