martedì 16 settembre 2008

Melanzane alla parmigiana...

Melanzane alla parmigiana vagy ahogy felénk hívják Parmigiana di melanzane...ki tudja hanyadszor kerül elő a blogokban a héten! Nem is írom le a receptet, hiszen mindenki megtalálhatja pl. Zsúrkenyérnél, vagy Loriennél, de a Bűvös szakácsnál is, sőt, ha jól informálódtam nemrég, Mamma is szorgosan készül... Az igazat megvallva nem is emlékszem a mennyiségekre. Emberem behozta a kertből az aznapi termést, én meg nekiláttam a főzésnek.

Amit én nem szoktam a Parmigiana di melanzane készítése közben: olajban padlizsánt sütni. (Kizárólag a Pasta alla Norma kedvéért vagyok hajlandó megtenni!) Sokan azt mondják, hogy ez az egésznek a lelke, na de padlizsánlélek ide vagy oda, én nem sütöm olajban, punktum. Vagy grillezni szoktam, vagy pedig bordázott serpenyőben csíkosra sütöm.

Egy dolgot azonban nagyon elbaltáztam: sietnem kellett, ezért nem vártam meg míg a paradicsom teljesen elfőtte volna a levét, -gondoltam, a padlizsán majd magába szívja ;-) - és így a szósz túl híg lett. Mindegy, végülis az ízén nem változtatott, csakhát nem szép. (Az persze megvigasztalt, hogy olasz gasztroblogokban való kutakodásom eredményeként találtam hasonlóan folyós szószos képet erről az ételről.) Szóval kedves kukták, türelem! Azt mondják, az okos ember más kárából tanul! :-)

Ami talán nálam még más: nem hagyom, hogy a mozzarella megpiruljon, csak addig hagyom a sütőben, amíg szépen megolvad felül is, belül is.

Ó, és még egy fontos információ - ezt a szomszéd ajánlotta, ő nagyon gyakran készíti -: összeállítás után fagyasztható!

7 commenti:

lorien ha detto...

Hígacska mismás ide vagy oda, nem számít, szerintem ez is nagyon ott van :)

Gabojsza ha detto...

Találd ki, mit ettünk ma?:-)))
(gasztroblogger telepátia rulez)

Gabah ha detto...

:-))))))) Kösz, kösz!
Megyek pizzát sütni...mondom pizzát! ;-)
Egyébként nagyon jól mulattam ma délután Veletek. Köszönöm!

Mamma ha detto...

Szerintem mindegyik ott van, Lorien, de én még mindig a nap eseményein szórakozom:-)))
Igyekszem mielőbb az enyémet is , de ezek után fogalmam sincs, mi újat tudnék én még hozzátenni:-)) A fagyasztás jó ötlet, ha már ennyit fárad vele az ember:-))

:-))) ezt csak most olvastam, miután újra bekopiztam:-)) kész, vége... éjjel postor írok:-))

Gabah ha detto...

Nnnnnnnneeeeeeeeem!
Azaz: csak nem pizzáááááát? ;-) Mit nyertem? ;-)

lorien ha detto...

Hát én most benn rohadok az irodában, sajnos esélyem sincs pizzát sütni :(
Pedig milyen jó os lenne, nem küldenél fény-post? :)

Gabah ha detto...

E-pizza ment! ;-) Remélem, jó lesz reggelire is :-)