martedì 23 settembre 2008

Két férfi a konyhámban - 2. rész


    6 commenti:

    Hobbiszakács ha detto...

    Jól néz ki :-) Tanácsolhatok valamit? Próbáljátok meg petrezselyem helyett kaporral (jó sokkal) fűszerezni a lazacot. (A hozzávaló mártásba sem árt kaprot tenni.)

    Gabah ha detto...

    Köszönöm, Hobbiszakács! A tanácsok mindig jól jönnek ám!
    Tegnap ki is próbáltam, igaz, nem carpaccionak, mert lazacszeleteket sikerült venni a piacon, nem filét: citromkarikák, egy kevés olívaolaj, só, bors, jó sok kapor, ahogy írtad, becsomagoltam, állt a hűtőben néhány órát, majd vajban kisütöttem. Fiiinom lett!

    Hobbiszakács ha detto...

    Amíg van, addig szívesen :-)

    A sütéshez-grillezéshez nem szükséges fűszerben pácolni, elég egy kis olaj és narancslé, kb. egy-két órát, aztán lehet sütni, borsozni, sózni.

    Visszatérve a carpacciohoz, azt lehet ragozni is:

    http://hobbiszakacs.blog.hu/tags/lazac_carpaccio

    A svéd kapros-pácolt lazac, a gravad lax, ami két-három nap alatt készül el. Főtt krumplival meg egy speciális szósszal ajánlatos enni:

    http://hobbiszakacs.blog.hu/2008/03/18/a_lazac_3#more383237

    Szerintem így a legjobb a lazac.

    Gabah ha detto...

    Wooow! Ezt a svéd kapros pácolt lazacot ki kell próbálni! Már érzem is a számban az ízét! :-) Azt hiszem, valami nagy alkalomra fogom tartogatni ezt a receptet! I'gy lesz időm felkutatni a svéd édes mustárt is. Ezt mihez lehet még felhasználni? - mert hát nem készíthetek folyamatosan addig ilyen lazacot, amíg a mustár el nem fogy :-))))
    Ja, és persze meg kell várnom, míg ismét lesz kaprom, tegnap ugyanis az utolsó csokrot használtam el, és errefelé nem lehet kapni. Ami volt, az is a kertemben nőtt. Olaszék nem igazán használnak kaprot. :-( Lehet, hogy jobban járok, ha már most vetek cserépbe...
    A sütésre-grillezésre visszatérve: igazad van, én is csak azért mertem fűszerezni a halat, mert elég vastag szeletek voltak...legközelebb, ígérem, nem teszem :-)

    Hobbiszakács ha detto...

    Válaszoltam, de eltűnt :-(

    A lényeg az, hogy a svéd édes mustár a chorizohoz és a kabanosshoz is jó. Eleinte szokatlan az íze, de meg lehet szeretni :-)

    Gabah ha detto...

    Ó, sajnálom, hogy eltűnt :-(
    A chorizot ismerem, a kabanossra meg rákerestem...szóval kolbászfélékhez. Remélem találok valahol.
    Köszönöm, a tanácsokat, Hobbiszakács!