venerdì 12 settembre 2008

Almás-mézes-leveles...

Almás-mézes-leveles… -
Sfogliatine alle mele

Hipp-hopp kész, őszi előzetes.

Hozzávalók:
  • friss vagy fagyasztott leveles tészta
  • alma
  • baracklekvár
  • barnacukor vagy méz

A levelestésztát kinyújtjuk, 6 kb. egyenlő nagyságú téglalapra vágjuk. A lapok közepére 1 tk. baracklekvárt kenünk, ráhelyezzük a vékonyra vágott almaszeleteket, majd vagy egy kevés mézet csorgatunk a tetejére vagy pedig megszórjuk egy kk. barnacukorral . 220 fokon 12-15 perc alatt pirosra sütjük.

9 commenti:

Mamma ha detto...

Sajnos ez is felkerül a Mit főzök legközelebb, egyre hosszabb listámra!:-))

nyanyus ha detto...

Nagyon csábitó,kipróbálom.Igaz fogyózok de ezért majd lemondok másról.

nyanyus ha detto...

Ma kipróbáltam.Nagggggyon isteni.Egyszerű elkészíteni és valami mennyei.Igen megkóstoltam.

Gabah ha detto...

Mamma, "sajnos" az én listámon már az egész "Dalla cucina, per te" rajta van :-))))))) Azért hajrá! ;-)

Gabah ha detto...

Nyanyuska, igazán örülök, hogy ízlett! Nemsokára már Dorkababának kell majd finom sütiket kreálnod! ;-)

PartizánOrsi ha detto...

Hasonlót már én is készítettem (méz nélkül, de némi mandulával), nem is tudtam, hogy még ilyen flancos neve is van :-))

Gabah ha detto...

Szia Orsi! Ó, szerintem itt igazán csak az ember fantáziája szab határt. Látszik a képen, hogy nálam ment rá egy kis fahéj, de mehetett volna rá egy icipici rozmaring is, vagy ha már nálad mandulás, akkor mondjuk az alma helyett lehetne körte...! Lehet kísérletezgetni! ;-)
Ja, és a neve...az, tkp. nincs neki, csupán ezért jött az "Almás-mézes-leveles" :-). A rozmaringos változat biztos "Illatos-almás-leveles" lett volna :-)))))

Anonymous ha detto...

Egy személyes téglalapokra vágod a leveles tésztát? vagy sütés után tovább szeleteled?

Gabah ha detto...

Egyszemélyesekre szoktam vágni (kb. 10-12 x 5-6 cm-es nagyságúra). Utána már nem lehet igazán szépen szeletelni, és így valójában nem is kell. :-)