giovedì 17 novembre 2011

Fekete teás-lótuszvirágos cantuccini mazsolával

Dringg-dringggg, nyakunkon a karácsony! Vagy legalábbis majdnem. Elvileg December előtt nem szoktam hajlandóságot mutatni semmiféle karácsonyi készülődéssel kapcsolatos tevékenységre, most azonban nem kerülhettem ki, mert közbejött néhány esemény, találkozó, amire muszáj volt készíeni ezt-azt.
Így lett:
Fekete teás-lótuszvirágos cantuccini mazsolával és mandulával (hajdinalisztből)
Citromos-mákos cantuccini fenyőmaggal
Paprikás-sajtos keksz
Süstöltsajtos rudacskák
Mézes puszedli (aminek egy részét díszítettem is, és rájöttem, hogy bizony tanulható a dolog: kb. az ötvenedik után az írókával már képes voltam arra is, hogy akár háromcentis tökegyenes vonalat húzzak)
Mini habcsók sipkák étcsokoládé ganache-zsal rgasztgatva
Kezdem az elsővel, ami egyébként nekem legkevésbé ízlett. Nem ízlett benne a tea aromája, és a hajdinaliszttel való barátságunkon is dolgozni kell még. Sós kekszekben, kenyerekben jöhet, édességekhez, azonban számomra nem nyújt szép élményt. Azért majd még próbálkozom.
Tavaly is készült egy adag cantuccini, igaz, egészen más jellegű, mint a mostaniak.
Fekete teás-lótuszvirágos cantuccini mazsolával
Hozzávalók: 220 g liszt, 150 g hajdinaliszt, 150 g nádcukor, csipetnyi só, 15 g fekete tea lótuszvigággal, 50 g mazsola, 2 tk. sütőpor, 3 tojás sárgája, 2 egész tojás

A mazsolát legalább félórára langyos vízbe (vagy teába) áztatjuk.
A teát mozsárban porrá őröljük.
Elektromos habverővel a nádcukrot az egész tojásokkal és a tojások sárgájával habosra keverjük.
A lisztet a sütőporral átszitáljuk, elvegyítjük benne a teát, és a mazsolát, amjd az egészet a cukorral felvert tojásokhoz keverjük. Lisztezett deszkára borítjuk, négy részre osztjuk, és mindegyikből kb. 3 cm széles, 2 cm magas rudat formálunk.
A rudakat sütőpapírral kibélelt tepsibe helyezzük, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 percig sütjük.
Ekkor kivesszük, felszeleteljük, visszatesszük a sütőbe és további kb. 10 percig szárítjuk.
Ötlet Sigridtől.

9 commenti:

chriesi ha detto...

De jó! Nagyon tetszik, hogy hajdinaliszt is van benne. :)

Mamma ha detto...
Questo commento è stato eliminato dall'autore.
Mamma ha detto...

A hajdinaliszt nekem eddig csak a bliniben volt jó, minden másban - olyan földes :)) De azért jó, hogy ilyet is kipróbáltál, sosem lehet tudni, mi jön be :). Nekem a fűszeres, de még a füstös tea pl. nagyon ízlik kekszben is. Ízlés dolga :))

Gabah ha detto...

Örülök, hogy tetszik!
Látjátok, lányok? Épp ennyire megosztó a hajdinaliszt!
A Kifőztük Karácsonyba készítettem sajtos-olajbogyós kekszeket hajdinaliszttel, na oda nagyon illett, el is fogyott seperc alatt. Blini? Nagyon jó ötlet! Ezt mindenképp ki fogom próbálni! Tejfölt fogok a tetejére csorgatni, rakok rá vagy nyersen vagy sütve egy darabka szardíniát, meg egy kaprigyümölcsöt. Na, ez jó lesz a karácsonyi menübe! Köszönöm az ötletet!
Füstös teás kekszet még nem ettem, de ha egyszer szembe jön velem, biztos nem fogom kikerülni! :-)

Moha ha detto...

Hááát, a kekszről nem tudok nyilatkozni érdemben, de a bögre és maga a fotó MESESZÉP!

Gabah ha detto...

Köszönöm, Moha! Örülök, hogy tetszik! Neked megsúgom, de ne áruld el senkinek ;-)!, a keksz alja egy kicsit odaégett, és egy picit kesernyés lett...de pssszt! :-)

Gabah ha detto...

Ja, és a kekszeket Reni segített belepakolni a csészébe úgy, hogy azok úgy álljanak, ahogy kell. Meg akkor még itt voltak a fényei, tartotta nekem a derítőlapot, nagyon mókás volt :-)
Rengeteget tanultam tőle. Reni nagyon jófej, bámulatosan képes egyik percről a másikra hangulatos kompozíciókat alkotni!

Turák Kinga ha detto...

még soha nem ettem ilyet, de nagyon tetszik mindenkinél :)
ez egy keményebb keksz fajta?

Gabah ha detto...

Igen, Kinga, ez egy toszkán eredetű, mandulás száraz keksz, amit desszertborba mártogatva fogyasztanak.