sabato 19 novembre 2011

Sült vörös szalaghal

Nem a recept miatt, csak mert szépek.

Sült vörös szalaghal
( lat. Cepola macrophtalma, ol. cepola, eng. red bandfish) 

Hozzávalók: 4 vörös szalaghal, liszt, napraforgó olaj, só, frissen őrölt feketebors, citromlé
A halak fejét, és belsőségeit egy mozdulattal eltávolítjuk, hasukat folyó víz alatt alaposan átmossuk.
A halakat 5-6 cm-es darabokra vágjuk, lisztbe forgatjuk, bő, forró olajban kisütjük, sóval, borssal megszórva, citromlével meglocsolva azonnal tálaljuk.

Igaz?

7 commenti:

chriesi ha detto...

Hűűű milyen kis furik! Sose láttam, sőt nem is hallottam még róluk. Fincsi?

Vica ha detto...

De szépek!Egy kicsit az angolnára emlékeztetnek,biztos finom a husija.

Unknown ha detto...

Nagyon izgalmasan néznek ki ;) Még sose találkoztam velük. Tényleg így feltekerve is árulják? Úgy látom egyszerű a filézésük is - "egy mozdulattal" ;)

Reni ha detto...

váó! ilyet még sosem láttam! milyen az ízük?

Tűzpadka ha detto...

Nagyon különlegeset mutattál be nekünk ismét. Gratulálok! Nagyszerű!

accantoalcamino ha detto...

Sei la regina delle ricette di pesce...un bacio a te ed uno ad Anna:-)

Gabah ha detto...

Kellemes egyáltalán nem tolakodó halíze van.
Általában halleves alapba teszik, talán ez a legmegfelelőbb felhasználási módja, a fent leírt sült változattól nem voltam különösebben elragadtatva uyganis azt hittem, hogy a gerince is átsül, és amolyan ropogtatnivaló lesz az egész, de nem, az apró, kemény, nagyon szúrós gerincdarabákat nem győztük gyűjtögetni.... Egyébként szálkamentes.
robi, nem nem feltekerve árulják, én pakolgattam őket ebbe a dobozkába x-) és tényleg, gyakorlatilag egy mozdulattal tisztíthatók.
Örülök, hogy tetszett mindannyiótoknak!
Libera, cara, non esagerare! ;-) Cmq grazie di cuore!