sabato 5 luglio 2008

Bodzaszörp teszt

Leteszteltem a bodzaszörpömet. Gondoltam most, vagy ha most nem akkor soha, mert hajlamos lennék elajándékozni azt a maradék három üveget is, amit még eddig nem ajándékoztam el.
Ittunk egyet simán, meg egyet kicsit felturbózva. I'gy:

Bodzakoktél bazsalikommal -
Cocktail di sambuco con basilico

Hozzávalók:
  • ízlés szerint bodzaszörp
  • sok-sok citrom
  • néhány levél bazsalikom
  • prosecco vagy
  • moscato vagy
  • szénsavas ásványvíz
  • sok jégkocka
Egy egyliteres kancsó alját rakjuk meg citromkarikákkal és néhány bazsalikomlevéllel. Locsoljuk meg tetszés szerinti mennyiségű bodzaszörppel és egy arra alkalmas eszközzel (mivel zúzó botocskám nincs, így nálam a fakanál vége kapta e nemes feladatot) jól gyurmákoljuk össze az egészet. Töltsünk bele zúzott jeget, majd öntsük fel proseccoval/moscatoval/szénsavas ásványvízzel. Poharakba pakoljunk jeget (én ide is tettem egy karika citromot és egy levél bazsalikomot), majd szűrőn keresztül öntsük fel a bodzakoktéllal. Bazsalikomlevéllel díszítsük.

Megjegyzés:
  • A bazsalikom csodát tett a már amúgy is friss, nyári, könnyed itallal!
  • Lime-om jelenleg nem volt itthon, de ha lett volna, biztos azzal készítem.
  • Ha proseccot használunk, szerintem elmenne bele egy csepp vodka is, de ezt azért így délután nem mertem kipróbálni :-)

A bodzaszörp receptje itt található: http://piazza-piazza.blogspot.com/2008/06/bodza.html

Nessun commento: