lunedì 19 luglio 2010

Kencék Nr. 1 - Ricottás paprikakrém harmadszor

Eleget kerteltem már hozzá itt és itt. A 3MC-vel eltöltött félnapos kerti mókára készült négy kence egyike. (Helyes így ez a mondat? Nem hinném. Mindegy, ezzel most nem foglalkozunk, a receptet akkor is begépelem! Ja, és ha valaki Corianból szeretne csúcsszuper egyedi konyhát, csörömpöljön! )
Ricottás paprikakrém
Hozzávalók: 4 db piros kaliforniai paprika (vagy 6 db kápia paprika), 100 g ricotta, 150 g túró, egy csokor metélőhagyma, 4-5 bazsalikomlevél, 10 zellerlevél, só, bors

A paprikákat megmostam, és 200 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg szépen megbarnultak. Amikor a paprikák kihűltek, lehúztam a héjukat, majd a paprikahús egyik felét botmixerrel pépesítettem, a másik felét pedig apró kockára vágtam. A metélőhagymát és a zellerleveleket nagyon felaprítottam, a bazsalikomleveleket pici darabokra tépkedtem. Végül a túrót, a ricottát, a zöldfűszereket és a paprikát villával összekevertem, és sóval, borssal ízesítettem. Legközelebb egy chilit is belekarikázok.
Ezeste volt még:
- csípős marinált mozzarella Mammától (kb. ötször akartam már írni neki, hogy "vittem" és hogy nagyon jól sikerült - okos volt, aki a fészbukon a lájkolást kitalálta!)
- zöldfűszeres-chilis uborka (mert nem csak húsokon, de pirítóson is finom! fontos, hogy előző nap készítsük el, hogy az ízek jól összeérjenek!)
- gorgonzolás karalábékence
- sült petrezselyem kence
- sáfrányos-lilahagymás tojáskence
meg egy jó vadas beütésű marhapörkölt sült polentával. Ja, és sütöttem egy pofonegyszerű körtetortát, ami rajtam kívül mindenkinek ízlett. Mindez kb. 20 főre készült, de végül nem voltunk annyian.

Krisztinka, köszönöm az isteni pogácsát, anyukám, neked pedig a gyerekrevigyázást!
Idő(járás) ill. Gyerek függvényében receptek következnek.

Hasonló paprikakrémet találtok az Orient Expresszen Mammától.

4 commenti:

Mamma ha detto...

Gabah, ezt a paprikakrémet én is vártam már:)
Egy kicsit hasonlít arra a juhsajtos paprikakrémre, amiről aztán kiderült, hogy török, emlékszel?:)) De csak egy kicsit! Így sütve sokkal jobb a paprika!
(Nekem ez a kence / kenőke szó nagyon nem tetszik, mindig a popsikenőcs jut róla eszembe, elnézést:))), bár én sem tudok jobbat, csak hogy krém.

Nahát, ez a marinált mozzarella nagy utat fog még bejárni:))
Múltkor vettem egy nagy vödör bivalymozzarellát, három napig csak különböző módokban ettük, caprese így meg úgy, pácolt így meg úgy, azt hittem, hogy a fülünkön jön majd ki, de nem:)))

Anna pedig csuda édes, nem csodálom, hogy minden időt vele akarsz tölteni!!!

Gabah ha detto...

Ó, igaz, be is linkelem!
A sült paprika pedig isteni fonom, kár hogy kicsit macerás elkészíteni.
A kence szót én sem szeretem, nekem a kozmetikus jut róla eszembe :-), a legkorrektebb elnevezés még mindig a krém, de jöhetne valami nyelvújíó...
A mozzarella tényleg nagyon finom volt! Van a faluban egy család, aki bivalyokat tart, az ő sajtjukat használtam fel hozzá. Gyakran vásárolunk náluk, a sajtokat nem lehet megunni -én képes lennék hónapokig csak sajton élni!
Az Annáról írtakat pedig köszönöm! Az anyukák mindig elolvadnak, amikor valami szépségeset írnak a gyerekeikről!:-)

Ex-Hobbiszakács ha detto...

Mamma marinált mozzarellájához itt szólok hozzá. Én is gyakorlom, kenyéren vagy grillezett finomságok mellé jó, a siker garantált. Hanem oregáno helyett apróra vágott rucolát teszek bele, ízlés szerint többet vagy kevesebbet. Ha az nincs kéznél - Stockholmban nem nő az árok szélén - akkor kapribogyót (azt a savanyút, igen igen, üvegből.)

Gabah ha detto...

Rukolát én is szoktam a mozzarellához pakolni, a kapribogyó pedig jó ötlet, bár egy harmadik, kiegészítő íz talán még jó lenne hozzá... Próbálkozni fogok!