giovedì 29 luglio 2010

Kakukkfüves petrezselyemkrém

Szerintem a sorban a leggyengébb láncszem, ennek ellenére percek alatt elfogyott. Újratervezés folyamatban, a sütőben sült petrezselyemhez még sok reményt fűzök. Az biztos, hogy fokhagyma egyáltalán nem szükségeltetik a krémbe, a petrezselyemgyökérnek már önmagában is nagyon intenzív az íze, legközelebb hagyom, hadd érvényesüljön!
Kakukkfüves petrezselyemkrém
Hozzávalók: 200 g új petrezselyemgyökér, 2 gerezd fokhagyma, 3 ek. olívaolaj, 1 dl száraz fehérbor, friss kakukkfű, 1 ek. tejföl, só, bors, fél citrom leve, 2 tk. mustár
A petrezselyemgyökereket megtisztítottam, félbevágtam, a fokhagymagerezdekkel együtt egy sütőpapírral kibélelt tűzálló tálba raktam, meglocsoltam az olívaolajjal és a fehérborral, majd 200 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg megpuhultak/megpirultak.
A fokhagymát kinyomtam a héjából, és a sült gyökerekkel együtt botmixerrel pépesítettem. Hozzáadtam a citromlevet, a kakukkfűlevélkéket, egy kevés sót, borsot, és eredetileg ezen kívül nem is akartam mást tenni, csak így, langyosan gyorsan pirítósra kenni, de nekem kicsit kesernyésnek tűnt, így először a mustárral, majd a tejföllel próbáltam korrigálni az ízeket. 
A még forró, sült petrezselyemgyökér egy kevés hideg gorgonzolával a tetején mennyei!

2 commenti:

Makka ha detto...

Szuperek ezek a kencéid!

Gabah ha detto...

Köszönöm, Makka! Lassan felcsapok kencegyárosnak. Az egyik ismerősöm már tervezi, hogy karácsonyra rendel kettőt-hármat. :-)
Bolondok ezek az olaszok.