venerdì 2 luglio 2010

Cukkinis-lilahagymás tésztasaláta szárított vörösáfonyával

Cukkinis-lilahagymás tésztasaláta szárított vörösáfonyával
Hozzávalók: 320 g fusilli, 300 g cukkini, 1 kis fej lilahagyma, 60 g szárított vörösáfonya, 120 g caciotta vagy más félkemény édeskés, zsíros sajt (ha kontrasztosabb salátát szeretnénk, próbálkozhatunk sósabb, erőteljesebb ízű sajtokkal, én most valami "vörösáfonyához simulót" kerestem), só, bors, extraszűz olívaolaj

A cukkinit nagylyukú reszelőn lereszelem, a lilahagymát nagyon vékonyan felszeletelem, a vöröráfonyát apróra, a caciottát pedig kisebb kockákra vágom.
A fusillit bő, sós vízben kifőzöm, "al dente" leszűröm, összeforgatom egy kevés olívaolajjal, belekeverem az összes többi hozzávalót, sózom, borsot tekerek rá, és azonnal tálalom.
Magamnak fontos! Az Egòban ősszel nagy pocakkal elfogyasztott körtés-taggiai olívabogyós trofie-re emlékeztet (amit egyébként azóta sem sikerült 100%-osra reprodukálni.)

5 commenti:

Vica ha detto...

Gabah isten vagy!Itt lesz a sok vendèg(egy 5 fos csipet csapat tegnap tàvozott)a kov.hamarosan jon hàt jol megetetem oket tèsztàval!

Mamma ha detto...

Szóval Ő lesz ma este. Nagyon jól hangzik!:))
Lehet, hogy nem kapok délután már caciottát, arra majd kitalálok valami mást.

Gabah ha detto...

Huh, bocs, lányok, otthon voltunk villámlátogatáson....
Remélem, ízlett a tészta!
Vicuska, ha "nagyon tradícionálisak" a vendégek, vigyázz ezzel a tésztasalátával! A környékünkön pl. nem valószínű, hogy nagy sikert aratna...;-(
Mamma, mindenképp írd meg légyszíves, hogy mit használtál caciotta helyett!

Mamma ha detto...

No, elkészült! Annyit változtattam csupán, hogy félbe vettem, a másik részébe citromos olívaolajat tettem és zöldcitromlevet, ennek alacsonyabb a savtartalma. A másikba bazsalikomos olajat, mindezt az ízjáték kedvéért.
A bazsalikomos sem volt rossz az áfonyával, de a citromos!!! Milyen jó lett, hú! Pedig talán még többet is tettem bele.
Taleggiot találtam csak, ezt hűtőhidegen vágtam fel és összekevertem a langyos tésztával. Finoman megolvadt a külseje, és nagyon jó lett!
Férjem nem eszi az ilyesmi tésztasalátát (ezt sejtettem), de ez annyira ízlett neki, hogy többször dícsérte, mondtam, hogy továbbadom a köszönetet, ezúton tehát csókoltat:))
Felteszem magamhoz, amint odajutok:))

Gabah ha detto...

Ó, szuper! Nagyon örülök! (Jók ezek a csókokat küldözgető férjek! :-) Egyébként az enyém sem eszi. Nem csak az ilyesmit, hanem semmilyet sem. Anyukája nem csinált neki annak idején, így most elég nehéz felfedező utakra csalni az amúgy is meglehetősen a hagyományokhoz ragaszkodó ízlését.
Mostanában egyébként én is sokat kísérletezek...néhány csep olaj, egy-két levél zöldfűszer csodákra képes!
Várom a receptet!