venerdì 4 giugno 2010

Marinált sült paprika tonhallal

No, és hogy valami jó is történjen: jóóóóó, jóóóóó, jó lett ez a paprika! Remélem, nem csak a fogyókúra átmeneti egyhangúsága, íztelensége, és az utóbbi napok kimerültsége mondatja velem, de igenis érdemes kipróbálni, ez az előétel ugyanis bekerült az Év Ételei közé a Tavola In Piazzán. És egyébként szerény is vagyok.
Marinált, sült paprika tonhallal
Hozzávalók: 4 kaliforniai paprika, 2 doboz tonhalkonzerv natúr lében, extraszűz olívaolaj, frissen őrölt só és bors, 2 ek. ecetes kapribogyó, egy nagy csokor petrezselyemzöld, néhány koriander- és bazsalikomlevél, 1 gerezd fokhagyma, 3 ek. házi zsemlemorzsa
A paprikákat megmostam, kb. 200 fokos sütőben addig sütöttem, amíg kicsit megbarnultak, majd kicsumáztam, lehúztam a héjukat, és széles csíkokra vágtam mind egyiket Sóztam, borsoztam, összekevertem kb. fél dl olívaolajjal, hozzáadtam a nem túl apróra vágott kapribogyót is, és fél órán keresztül állni hagytam.
Ezalatt egy mozsárban összetörtem a fokhagymát a petrezselyemzölddel, a korianderrel és a bazsalikommal együtt, majd hozzákevertem a zsemlemorzsát.
A paprikákat egy túzálló tálba raktam, rámorzsoltam a tonhalkonzervet, szétterítettem rajta a zöldfűszeres zsemlemorzsát, tekertem rá sót, borsot, és 200 fokra előmelegített sütőben gratin programon kb. 15 percig sütöttem.
Másnap, hidegen a legfinomabb! Mondjuk friss, ropogós bagettel.
Pirítósra is jó, ebben az esetben csak a paprikát készíteném el előre, a többi mehet rá közvetlenül tálalás előtt.
Legközelebb "utó"sütés nélkül készítem, tonhal helyett fetával, és szerintem kap majd egy kevés grapefruit levet is a marinád.

Nessun commento: