martedì 15 giugno 2010

Zöldfűszeres nyílkalmár kapribogyós-mustáros törtkrumplival

Nyári, hűsítő, előre elkészíthető (sőt, készítendő), gyors, előétel vagy főétel és köret, (tésztára is), két légy, öööö pontosabban alap egy csapásra...ennyi. Ja, és finom!
Zöldfűszeres nyílkalmár
Hozzávalók: 600 g 10-12 cm-es nyílkalmár vagy tintahal, 1 póréhagyma, nagy csokor friss zöldfűszer (petrezselyemzöld, zellerlevél, koriander, kakukkfű), extraszűz olívaolaj, 1 gerezd fokhagyma, 1 dl száraz fehérbor, só, bors
A nyílkalmárokat megtisztítottam: fej belekkel együtt kihúz, belül alaposan kiöblít (nem lepődik meg, ha félog megrágott garnélafejet, vagy egyéb tengeri ingyombingyomot talál belül, a nyílkalmár ilyenekkel táplálkozik) külső, lilás-foltos hártya lehúz, átlátszó, vékony váz eltávolít, a fejrészből csápokat kivág, akit zavar, késsel a tapadókorongocskákat lekapirgál. Ennyi. :-)
A póréhagymát vékonyan fekarikáztam, az olajon az áttört fokhagymával együtt megdinszteltem, hozzáadtam a felkarikázott nyílkalmárok testét és csápjait (tiszta horror!) felöntöttema fehérborral és nagy lángon kb. 3-4 percig főztem. Ekkor hozzáadtam az apróra vágott zöldfűszereket, kevés sót, borsot, és további 2-3 perc alatt az egészet készre főztem. Embernek szépiatintával festett tagliolinire, melegen, magamnak kapribogyós-mustáros törtkrumplival, hidegen tálaltam. Köret nélkül tökéletes nyári előételnek is!

Kapribogyós-mustáros törtkrumpli
Hozzávalók: 600 g krumpli, 1 póréhagyma, extraszűz olívaolaj, 1 gerezd fokhagyma, nagy csokor friss zöldfűszer (petrezselyemzöld, koriander, zellerlevél, kakukkfű), 2 ek. mustár, 2 ek. kapribogyó, néhány csepp balzsamkrém
A póréhagymát vékonyan felkarikáztam, és egy kevés olívaolajon az áttört fokhagymával együtt megdinszteltem. Hozzáadtam az apróra vágott zöldfűszereket, borsoztam, és kis lángon további két percig főztem.
A krumplit megtisztítottam, felkockáztam, sós vízben puhára főztem, leszűrtem, hozzáadtam az olajos-hagymás zöldfűszereket, a mustárt és a felaprítottt kapribogyót is. Az egészet (nem kímélve) összekevertem, majd villával kissé megnyomkodtam, hogy törtkrumpli kinézete legyen. Langyosan, néhány csepp balzsamkrémmel és a nyílkalmárokkal együtt tálaltam.

2 commenti:

Vica ha detto...

Nagyon jól hangzik csak nálunk nincs nyilkalmár vagy csak én nem láttam még?Miben különbözik a tintahaltol?És csak tintahal karikábol is készithetö?
Na,most jól megbombáztalak kérdésekkel...bocsi!

Gabah ha detto...

Szia Vicuska! Van, van, biztos van, "totani"ként keresd! (Szerintem egyébként bármelyik szemes-lábas-csápos tengeri puhatestűből jó, csak a főzési időre kell odafigyelni!)
S hogy mi a különbség a kalmár, a nyílkalmár és a tintahal között, arra itt egy tökjó videó:
http://www.youtube.com/watch?v=0tFgjK0lFkM