venerdì 26 febbraio 2010

Liquore al cioccolato e arancia e liquore al cioccolato e peperoncino - Narancsos csokoládélikőr és csípős csokoládélikőr

...e un'altro al cioccolato e peperoncino – per le amiche “dolci e piccanti”.
Il primo è assolutamente da mettere nel caffè, credetemi, lo rende eccezionale!!!, l'altro è da bere così com'è, quando fuori c'è la bufera e quindici gradi sotto zero.
Liquore al cioccolato e arancia
(in base all'idea di Flat-Cat)
Ingredienti:
  • 100 g di cioccolato Lindt Excellence Orange Intense
  • 2 cucchiai di cacao amaro
  • 250 g di zucchero
  • 250 ml di panna
  • 2 arance
  • 300 ml di rum scuro (es. Bacardi Black) o bianco, ma se non c'è altro va benissimo anche la vodka
  • 100 ml di Grand Marnier
  • una decina di semi di cardamomo
  • un pizzico di noce moscata
In una casseruola fate bollire la panna insieme al cacao, lo zucchero, le spezie e il succo e la scorza grattuggiata delle arance. Quindi togliete dal fuoco e aggiungete il cioccolato spezzettato e mescolate fino a quando si scioglie completamente. Quando il composto diventa tiepido aggiungete il rum/vodka e il Grand Marnier.
Infine filtrate e imbottigliate il liquore e se avete pazienza, tenetelo in frigo per 3-4 giorni prima di servire.
Liquore al cioccolato e peperoncino
Ingredienti:
  • 100 g di cioccolato Lindt Excellence Noir Puissant (85% cacao)
  • 2 cucchiai di cacao amaro
  • 250 g di zucchero
  • 250 ml di panna
  • 1 peperoncino
  • 400 ml di vodka
In una casseruola fate bollire la panna insieme al cacao, lo zucchero e il peperoncino tagliato a metà.
Togliete dal fuoco, aggiungete il cioccolato spezzettato e mescolate fino a quando si scioglie completamente.
Quando il composto diventa tiepido, aggiungete la vodka, eliminate il peperoncino, quindi imbottigliate il liquore e tenetelo in frigo almeno 3-4 giorni prima di servire.
Narancsos csokoládélikőr
(Flat-Cat ötlete után szabadon)
Hozzávalók:
  • 100 g Lindt Exellence Orange Intense csokoládé
  • 2 ek. jó minőségű kakópor
  • 250 g kristálycukor
  • 250 ml tejszín
  • 2 narancs
  • 300 ml sötét rum (pl. Bacardi Black) de jó a fehér is, vagy ha végképp nincs rumunk, csak vodkánk, akkor az :-)
  • 100 ml Grand Marnier
  • kb. 10 szem kardamom mag
  • egy csipet szerecsendió
A tejszínt a kakaóporral, a cukorral, a fűszerekkel és a narancsok kifacsart levével ill. lereszelt héjával lassú tűz fölött felforraltam, levettem a tűzről, hozzáadtam a darabokra tördelt csokoládét, majd addig kevergettem, amíg teljesen elolvadt.
Amikor kihűlt, hozzáadtam a rumot és a Grand Marnier-t, leszűrtem, üvegekbe töltöttem, és 3-4 napig a hűtőben hagytam, hogy az ízek összeérjenek.
Kávéval eszméletlenül finom!!!!
Csípős csokoládélikőr
(édes-csípős barátnőinknek sok szeretettel, vagy amikor hull a hó, mínusz tizenöt van odakinn, és mi szánkózni megyünk;-)
Hozzávalók:
  • 100 g Lindt Excellence Noir Puissant csokoládé (85%-os kakaótartalmú)
  • 2 ek. jó minőségű kakaópor
  • 250 g kristálycukor
  • 250 ml tejszín
  • 1 csípőspaprika
  • 400 ml vodka
A tejszínt a kakaóporral, a cukorral és a félbevágott csípőspaprikával együtt lassú tűzön felforraltam, majd levettem a tűzről, hozzáadtam a darabokra tördelt csokoládét, és addig kevergettem, amíg teljesen elolvadt.
Amikor kihűlt, hozzáadtam a vodkát, kivettem belőle a csípőspaprikát, üvegekbe töltöttem, és 3-4 napig a hűtőben érleltem.

6 commenti:

Flat Cat ha detto...

Hú, ezt eddig észre sem vettem... :)
Örülök, hogy inspirálólag hatottam! :)

Gabah ha detto...

Nnnnna,így olvassa kend az én blogomat olaszul is meg magyarul is, ráadásul még a linkje is ott van a magáéban, azér' nem köszöngettem. :-)))))
Egyébként nagyon finom volt! Most készülök újragyártani, mindent megvettem hozzá, csupán az tart vissza, hogy fogyókúrázok. :-D

Flat Cat ha detto...

Nemisigaz, nemisigaz!!! :)
Mondjuk az elmúlt néhány hétben kissé felületessé vált a gasztroblog (meg úgy általában minden egyéb) olvasgatásom, egyéb teendőim miatt.
Az itteni linket a WordPress nem látja, de egy másik olasz blogról jött egy visszajelzés erről a likőrről, amit nem nagyon tudtam eddig hova tenni, meg is lepődtem, hogy ugyan az olaszok miért olvasgatják az én blogomat. Így azért érthetőbb! :)

Gabah ha detto...

Deisigaz, deisigaz! :-)))
Làtja, biza'! Ha ràklikkelsz a saját receptedre, a hozzászólások után ott a link. Bibiiii! ;-)

Flat Cat ha detto...

Esküszöm, hogy ezt eddig nem tudtam! De a belépés után a bolg vezérlőpultjáról tényleg nem látszik!!!
Na mindegy, ma is tanultam valamit... :)
Egyébként a nyíregyházi pláza újságosa tart cucina modernat és cucina no problemot, ma be is szereztem őket, kineveztem kezdő nyelvkönyveknek(hiába, érdekesebb, mint amiket eddig vettem) szóval hivatalosan is elkezdtem olaszul tanulni! (lehet büszkének lenni! :) )

Gabah ha detto...

Én sem túl rég vettem észre, hogy van egy olyan funkció a beállítások között, hogy a "bejegyzésre mutató linkek" mutatása (v. elrejtése). Biztos a blogodban úgy van beállítva, hogy mutassa.
Büszke! Büszke! :-)))
Én is a Cucina No Problemmel kezdtem el komolyan a nyelvtanulást! A debreceni plázában vettem annak idején.
Drukkolok, és majd megyünk Emberrel vizsgáztatni! ;-)