martedì 27 gennaio 2009

Könyves kördés - Mit olvastam 2008-ban?

Maimoni kérdezte nemrég, hogy mit olvastam 2008-ban. (Na jó, ez most így ebben a formában nem igaz. Mármint nem igaz, hogy nemrég kérdezte. Igenis rég kérdezte, én meg olyan lusta disznó voltam, hogy csak halogattam a válaszadást.
Érdekes, hogy a valóságban nem vagyok az a késős típus. Mindig mindenhová időben odaérek, és gyűlölöm, ha valakire várni kell, ezzel a blogolással meg jónéhány e-maillel azonban nagyon el vagyok csúszva.)
Na, de térjünk a tárgyra! Íme az ötös lista:
1. Matthew Pearl: Dante kör (sokadszorra olvastam, és sokadszorra is imádom)
2. Michelle Kennedy: Nekem bejött – 1001 jó tanács kismamáknak (nekem nem)
3. Anthony De Mello: Messaggio per un'aquila che si crede un pollo (jelentem, még mindig „pollo” kategóriába tartozom – vagy legalábbis azt hiszem :-))))

5. Manuela Quaglia: Non ci credo alle streghe, però...! (Egy friulán etnográfus hölgy carniai kutatásainak összegzése...a boszorkányokról! ;-) Utoljára a szakdolgozatom írásakor olvastam hasonló témájú könyvet, és repkedtem az örömtől, amikor a rivignanoi mindenszenteki nagyvásáron rábukkantam erre a gyöngyszemre!)

Ez lenne hát a listám. Olvastam még töménytelen mennyiségű szakácskönyvet, nyugatos magyar szépirodalmat -ez nálam minden nyáron előkerül -, kutyapszichológiával kapcsolatos írásokat, és évek óta folyamatosan gyűröm Umberto Eco La misteriosa fiamma della regina Loana című művét. Eddig mindig ő győzött.

Tovább kell gurigázni a kérdést...legyen hát Dolce Vita, Lorien, Mamma, Max, és Bombadil Toma a következő „áldozat”.
Ha valaki idő, kedv, stb. hiányában nem ír, nem veszem sértésnek. ;-)

3 commenti:

Palócprovence ha detto...

Tetszik a listád! Egyedül az 1001 tanács nem fogott meg (bár már nem is aktuális nekem).

Bombadil Toma ha detto...

a bevezetőkben írtak, akár rólam is szólhatnának:) én sem kések sohonnan, utálom ha mások késnek, de ezekkel a körkérdésekkel, folyton elúszok:)) azért igyekszem eleget tenni a felkérésnek...:))

Gabah ha detto...

Köszönöm, Palócprovance! (Én még reménykedem, hogy nálunk még aktuális lesz! ;-)
Toma, akkor hát épp a "legmegértőbb" ;-) személytől kaptad a kérdést! Szóval úszkálj csak nyugodtan! Majd ha lesz időd, megírod! :-)