venerdì 16 gennaio 2009

Zöldfűszeres-ricottás kupola paradicsompöttyökkel

A múlt héten készült, előételként, és akkora sikere volt, hogy postra érdemesnek tartottam ;-)

Zöldfűszeres-ricottás kupola paradicsompöttyökkel

Hozzávalók:
  • 20 db zöld olívabogyó (feketével szerettem volna, de furcsa mód nem volt itthon)
  • 200 g zöldfűszeres robiola (gondolom más sós friss, lágy sajttal is elkészíthető)
  • 200 g ricotta
  • néhány tökmag (elhagyható)
  • egy kevés lenmag (elhagyható)
  • 1 dl sűrű, édes paradicsompüré (Erről egy kicsit bővebben: a fekete bogyókhoz jó lett volna egy kis olívaolajon megdinsztelt hagyma + paradicsom, majd az egész átpasszírozva, finom, augusztusi paradicsomból áááá... a zöldhöz viszont egyszerűen felbontottam egy üveggel a Valfrutta "Passata vellutata"-jából, és ezt csöpögtettem a tornyocska köré. Kb. 1 éve fedeztem fel, 350 g-os kiszerelésben árulják, üvegben, és sűrű, és édes, és...és...és finoooom!)


4 alumínium formát kibélelünk folpackkal. (Az enyémek 5 cm magasak.)

Az olívabogyókat nagyon apróra vágjuk, majd ebből, kb. 1 cm-es réteget a forma aljára rakunk.

A sajtokat és a magvakat alaposan összedolgozzuk, és a sajtmasszát az olívabogyó rétegre kanalazzuk. Kicsit nyomkodjuk meg, hogy ne maradjon benne levegő.

A formákat egy-egy tányérra borítjuk, lehúzzuk róluk a folpackot, köréjük egy kiskanál segítségével paradicsompöttyöket rakunk, végül megszórjuk egy kevés apróra vágott olívabogyóval, vagy lenmaggal, vagy épp azzal, ami nekünk tetszik. :-)

7 commenti:

lorien ha detto...

Te aztán most nem tétlenkedsz! :) Nem lehetne úgy, hogy minden napra jusson valami, ne pedig egy hónap semmi, aztán egy nap minden? :))

Gabah ha detto...

:-)))))
Khm, khm, ez vagyok én :-) Vagy megyek, mint egy őrült, vagy bezárkózom egymagam, és akkor kuss van kifelé is meg befelé is...
Na, jó, ez most csak vicc volt.
Két dologért rajongok jobban a főzésnél: a férjemért meg a családomért! Értük érdemes akár egy hónapot is kihagyni...öööö, főleg ha otthon jókat főzünk ;-)))

Palócprovence ha detto...

Ígéretesnek tűnik! Egyébként küldtem Neked valamit :)))

http://palocprovence.blogspot.com/2009/01/lelst-kaptam.html

citromfű ha detto...

Kaptál tőlem egy ölelést - itt is :)

Gabah ha detto...

Köszönöm szépen!
Igyekszem! ;-)

blogger on icedaniel.se ha detto...

Very nice site !

Gabah ha detto...

Thank you very much! :-)