domenica 6 febbraio 2011

Almatorta - Torta di mele

A hétköznapi legfinomabb. (Mert az ünnepi legfinomabb az ez.) Pikk-pakk kész. Sógornőm találta évekkel ezelőtt egy gasztronómiai magazinban, amit én ajándékoztam neki.
Én általában azonnal félredobom az olyan süteményrecepteket, amikben a hozzávalók között olyat találok pl. hogy "egy pohár tej" vagy "700 g alma" de ő gyakorlott sütikészítő, mint a legtöbb olasz figlia, és tessék, azóta ha vendégségbe kell menni, mindig ezt készíti, mert egyszerűen elronthatatlan.
A tészta maga az almánaka vajnak és a tejnek köszönhetően nem szárad ki, puha, kisgyerekeknek is majszolható marad még másnapra is - ha marad.
Giusy almatortája
Torta di mele da Giusy
Hozzávalók: 500 g alma (tisztítva mérve), 3 tojás, 70 g vaj, 300 g liszt, 250 g cukor, egy csipetnyi só, 16 g sütőpor, 150 ml zsíros tej, fél citrom leve
Az almákat meghámoztam, vékonyan (kb. 2 mm) felszeleteltem, meglocsoltam a citromlével.
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből egy csipetnyi só hozzáadásával kemény habot vertem, a sárgáját pedig a cukorral habosra vertem. A kettőt óvatosan, hogy a fehérjehab ne nagyon törjön, összekevertem, hozzáadtam a sütőporral elkevert, átszitált lisztet, a felolvasztott langyos vajat, a tejet, és az almát (néhány szeletet félretettem a torta tetejére), és ismét óvatosan összekevertem.
Egy 26 cm-es tortaformát kivajaztam, megszórtam cukorral, és a formát addig forgattam, amíg a cukor minden vajas részre vastagon rátapadt. A masszát a tortaformába öntöttem, a tetejére raktam a félretett almaszeleteket, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 50 percig sütöttem (az eredeti receptben 30 perc van, de 30 perc után a tészta még nyers, szóval tűpróba...)
Sparhelt sütőjében elkészítve igazi nagyanyós feeling ez a torta.

6 commenti:

Anazar ha detto...

Mutatós.

Mamma ha detto...

Mi a baj azzal, hogy 1 pohár tej vagy 700 g alma? Csak hogy értsem :))
Amúgy én a kereskedelmi egységeket szeretem, mondjuk azt pont nem, ha valamibe 65 g mandula kell :)). Olyankor átalakítom.

Még a gesztenyéset se sütöttem meg, csak az alkalmat keresem. Mi nem tudjuk ezeket olyan gyorsan elpusztítani!:) De nagyon ígéretes!

Fruzsi ha detto...

Fantasztikus kis recept, tuti holnap a gyerekeimnek elkészítem édesség gyanánt. De azt hiszem én fogok győzni a sütike elfogyasztásában:)

Gabah ha detto...

Anazar, igen, nagyon, gondolom ezért választotta Giusy vendégségbevivős sütinek. :-)

Mamma, hidd el, én egy négytojásos piskótát is képes vagyok elrontani! Sütiknél ragaszkodok a pontos mennyiségekhez.
Ebbe a tortába egyébként 700 g alma tisztítva mérve szerintem sok. Eláztatja a tésztát, mint ahogy valószínűleg a sok folyadék sem biztos hogy jót tesz neki. Sütikészítésben nincs gyakorlatom, és őszintén szólva nem is igazán szeretek sütni, pepecselni, díszítgetni, formázgatni... Adj a kezembe inkább egy fél disznót, húsz kiló halat meg fél kamionnyi zöldséget. Azzal bármikor elboldogulok. :-)
Nálam a süti mumus. Mostanában csak azért sütök, hogy Anna ne álljon be a kekszzabáló olasz gyerekek sorába.
Gondolom idővel és némi gyakorlattal a hátam mögött majd bátrabb leszek.
Egyébként ha nem vendégseregnek készül, nálunk is kitart minimum három napig egy ilyen torta. Általában reggelire esszük (ill eszik Ember és Anna) vagy ha betéved valaki akkor van mit szervírozni káé mellé. Ha már eleve soknak találom, kapnak belőle Ember kollégái vagy a szomszéd.

Fruzska, örülök, hogy tetszik! Meglátod, mindannyian szeretni fogjátok!

Vica ha detto...

Kitartás majd bele jössz a sütkérezésbe.Az én első piskotám olyan zöld volt hogy festeni nem lehet olyat.Ma már csak vihogok magamon mit müveltem akkor.

Gabah ha detto...

:-D
nem tudom, Vicuska, biztos azért nem sikerülnek a sütijeim, mert nem is szeretek sütni, ez a szerelem kimaradt az életemből
a sütikészítést majd rábízom a vendégekre ;-)