lunedì 15 novembre 2010

Nonna Sole gesztenyés-almás crostatája

Nem tudom, mit írhatnék erről a tortáról...egyszerűen szuper! A recept bombabiztos, a végeredmény, ill. a siker garantált, kicsit rusztikus, kicsit trendi; az íze....mmmmm....alma, gesztenye, karamell, fehércsoki és egy cseppnyi törkölypálinka így együtt, tökéletes harmóniát alkotnak.
Az eredeti recepten csak egy egészen keveset változtattam, pl. az omlós tésztáén, ti. épp omlós tészta receptekkel kísérletezek, na meg persze kicsivel több pálinkát és gesztenyelekvárt kanalaztam a töltelékbe.
Végigböngésztem a blogban a dolci és a desszert címszó alatt lévő recepteket (igen, tudom, a cimkéket még rendbe kell rakni!!!)...bátran állíthatom, hogy ez az eddigi legeslegeslegfinomabb sütemény, amit valaha készítettem!
A receptért nagy-nagy köszönet Solemának, és a nővérének, Marisának.
Solema, ti ringrazio tantissimo per questa bellissima ricetta! Un abbraccio a te e anche a tua sorella, Marisa!
Gesztenyés-almás crostata
Hozzávalók:
Az omlós tésztához: 300 g liszt, 150 g vaj, 125 g cukor, 1 tojás sárgája, 30 ml tej, 1 tk.sütőpor (persze, mindenki használja csak a jól bevált saját omlós tészta receptjét)
A töltelékhez: 100 g babapiskóta vagy keksz, 4 púpozott ek. gesztenyelekvár (marronata néven fut a boltok polcain), 200 g főtt vagy sült gesztenye (tisztítva mérve), 800 g alma (tisztítva mérve), 4 ek. cukor, 100 g fehér csokoládé, 1 dl friss tejszín, 0,5 dl törkölypálinka
A tésztához a vajat és a sütőporral elkevert lisztet elmorzsoltam, belekevertem a cukrot, a tojássárgáját, és annyi tejet, hogy könnyen formázható tésztát kapjak, majd az egészet labdává gyúrtam, és egy órára hútőbe tettem.
Ezalatt az almákat meghámoztam, vékonyan felszeleteltem, és 2 ek. cukorral együtt egy nagy serpenyőben addig főztem, míg a leve nagyrészt elpárolgott, de az almaszeletek még egyben maradtak. A maradék cukrot 2 ek. vízzel karamellizáltam, hozzáadtam a durvára vágott gesztenyét, majd jól átforgattam, hogy a karamell mindenhol bevonja. 
A fehércsokoládét a tejszínnel együtt felolvasztottam, majd langyosra hűltöttem.
A karamellizált gesztenyét megfeleztem, az egyik részét az almával, amásikat az olvasztott fehércsokoládéval kevertem össze.
A babapiskótát ledaráltam, a felét összekevertem 2 ek. gesztenyelekvárral, és fél dl törkölypálinkával.
A tésztát kinyújtottam, és egy 26 cm-es, sütőpapírral kibélelt tortaformába helyeztem. A tésztára rákentem a babapiskótás-gesztenylekváros-törkölypálinkás masszát, erre került a gesztenyés alma, majd a gesztenyés fehércsoki, végül az egészet megszórtam a maradék darált babapiskótával, a tészta peremét ráhajtogattam a töltelékre, és 180 fokra előmelegített sütőben 45 percig sütöttem.

2 commenti:

Delish ha detto...

juj ez milyen marha fincsi lehet :) pont az ilyen sutik a kedvenceim, kiprobalom!

Gabah ha detto...

:-))) én is hasonlóképp lelkendeztem, amikor rátaláltam!
tényleg nagyon, nagyon finom!