giovedì 11 novembre 2010

Kakaós-fahéjas kalács

természetesen Limarától. Vasárnap készítettem, Ember és Gyerek tegnap reggel végezte ki az utolsó két (még puha!) szeletet.
Receptet muszáj idekopizni, abszolút megismétlendő! Csak a tölteléken változtattam: dupla adag fahéjat, plusz jóóóóó sok kakaót is szórtam a tésztára (vékonyra nyújtottam, máskülönben nem fért volna bele).
Kakaós-fahéjas kalács
(ha olasz vendéged van, reggelire ezt add neki egy nagy bögre tejeskávéval, meséld el, hogy te készítetted... egyből te leszel a legjobb nő a világon! ;-)
Hozzávalók:
A tésztához: 600 g finomliszt, egy csipetnyi só, 1 ek. tejpor, 3 ek. cukor (4 is elfér benne), 1 egész tojás, 1 tojás sárgája, kb. 300 ml tej, 20 g élesztő, 60 g olvasztott vaj
A töltelékhez: 90 g olvasztott vaj, 15 g őrölt fahéj, 9 ek. porcukor, 9 ek. kakaópor
A tetejére: 1 tojás 

A vaj kivételével az összes hozzávalót a kenyérsütőgép üstjébe raktam, dagasztó-kelesztő programon, végül megvártam, amíg a gép szépen magától megdagasztja, -keleszti a puha gombócot. (A gépet kölcsön kaptam, mert nem voltam teljesen meggyőződve arról, hogy nekem szükségem van ilyesmire....talán egy dagasztógép elég is lenne...ööööö, izé, egy piros Kitchen Aid épp jól mutatna a konyhámban!) hagytam, hogy a gép összekeverje a tésztát (nálam kb. 10 perc), majd hozzáadtam az olvasztott vajat is
Amikor lejárt a program - nálam másfél óra- a tésztát lisztezett deszkára borítottam, három részre osztottam, és minden részt kb. 1-1,5 mm vékonyra nyújtottam. Mindegyiket meglocsoltam olvasztott vajjal, megszórtam a fahéjjal, a kakaóval és a porcukorral, majd feltekertem őket, és hármas fontatot készítettem belőlük.
A sütő tepsijét kibéleltem süőpapírral, belehelyeztem a  fonatot, és letakarva még kb. 40 percig hagytam kelni, majd lekentem a felvert tojással és 180 fokos sütőben 45 perc alatt készre sütöttem. Óriási lett! Rácsra téve hagytam kihűlni.

Nessun commento: