giovedì 27 ottobre 2011

Tökös hét Nr 4 - Tökös-sajtos cake

Azt hiszem, sosem tüntettünk még el olyan gyorsan semmilyen ételt, mint ezt a sütőtökös cake-et, és jééé, ez még épp belefér Zizi kiírásába, úgyhogy VKF!-re vele!
Tökös-sajtos cake
Hozzávalók: 180 g liszt, 100 g ementáli (fele pici kockára vágva, fele aprólyukú reszelőn lereszelve), 40 g gruyère lereszelve, 60 g Parmigiano Reggiano lereszelve, egy marék tökmag, fél kk. só, bors, 1 tk. sütőpor, 3 tojás, 100 ml napraforgóolaj, 100 ml tej, 250 g főtt, villával áttört sütőtök
A lisztet a sütőporral elvegyítettem, belekevertem a reszelt és a kockára vágott sajtokat, a sót, borsot és a tökmagot (néhány magot meghagytam a tetejére).
Elektromos habverővel a tojásokat a tejjel habosra kevertem, közben belecsorgattam az olajat. 
Ezután hozzáadtam az áttört sütőtököt, majd gyors mozdulatokkal elkevertem benne a lisztes-sajtos keveréket is.
Egy cake formát kibéleltem sütőpapírral, a masszát beleegyengettem, megszórtam a félretett tökmaggal, és az egészet hideg sütőbe tettem.
A sütőt 180 fokra kapcsoltam (alsó-felső sütés) és attól a pillanattól kezdve amikor a sütő elérte a beállított hőmérsékletet, a cake-et 50 percig sütöttem.

4 commenti:

egycsipet ha detto...

A magas röptű "hát ez hűűűűű" komment jutott az eszembe erről a szépségről. Nagyon tetszik! :)

Gabah ha detto...

Egycsipet, tényleg nagyon finom lett, puha szaftos, folyós-nyúlós sajttal a közepén.... nálunk is felkerült az újra elkészítendő ételek listájába!

Ízlésszindróma ha detto...

Nagyon tetszik!! és egyszer, ha lesz egy jó sütőm megcsinálom az biztos!

Gabah ha detto...

Á, ennek a legegyszerűbb sütőben is sikerülnie kell!