mercoledì 5 dicembre 2012

Il concerto del gusto dell'Oro di Ramandolo 2012. december 3. Nimis (UD) - Olaszország

Biztos olvastátok néhányan, hogy az elmúlt hetekben részt vettem egy receptversenyen, amit a Consorzio Friuli-Venezia-Giulia Via Dei Sapori hirdetett meg. A tavalyi fordulót megnyertem (erről itt írtam), és bár nagyon szerettem volna ismét dobogós helyre kerülni, arra, hogy ismét az első helyen végzek - igaz, most másodmagammal - egyáltalán nem számítottam. A feladat a következő volt: ramandolo borhoz kellett ételt kitalálni - lehetőleg sós fogást.
A versenyre több ételt is készítettem:







Végül a libamáj nyalókával neveztem, és nyertem holtversenyben Luisa Loszach-kal, aki ramandoloban párolt marcundelát készített sült hagymával és burgonyapürével. (A marcundela a mi hurkánkhoz hasonló, belsőségek felhasználásával készült, recehájba töltött tradicionális friulán termék, amit ma már csak nagyon kevés hentes készít.) 

Többen is kérdezték, hogy mi volt a főnyeremény. Íme: A Walter Filiputti által írt "I solisti del gusto" című könyv - ami ugyan nekem már megvan, de van egy tippem, kinek fogom ajándékozni, aztán egy Tonino Cragnolini nyomat, Claudio Fabbro "Il Ramandolo sui Colli Orientali del Friuli" című művét, 12 üveg ramandolo bort és két belépőt a Consorzio következő évi rendezvényeinek valamelyikére. (Már rég készülök a gradoi estre elmenni, ahol Friuli legjobb éttermeinek szakácsai közvetlenül a tengerparton mutatják be nagyszerű kreációikat, azt hiszem, ezt fogom választani.)

Köszönöm mindenkinek aki gondolt rám, és külön köszönöm Robinak, a Kísérleti konyha nagyszerű séfjének a hosszú eszmecseréket és a remek tippeket, amik nélkül ez az étel sosem lett volna az, ami - persze, most sem érzem tökéletesnek az ételt, lehetne rajta itt-ott finomítani, ld. épp Robi ötletét:, a golyók krokantréteggel való bevonását...;-)

Néhány fotó a december 3-i estről, amely négy borászatban és egy étteremben zajlott Friuli egyik legszebb városkájában, Nimisben:


Nonino keserű aperitifként


 

Un carissimo saluto a Balázs Csapody a La Subida étterem sommelier-jétől, Michelétől! :-)




A La Subidánál elidőztem egy kicsit, számomra az általuk készített kakaóbabos nyúl gesztenyével zellerpürén volt az est fénypontja!


 
Branzino tatár burgonyapürén sütőtök krémmel a Tavernetta all'Androna étteremtől

 
Más is fotózott...  



Ravioli vargányával és Montasio habbal - Al Paradiso étterem


Sütőtök gnocchi bibircses vénuszkagylóval és csokoládéval - Al Ponte étterem Gradisca d'Isonzo


 borókás gesztenyekrémleves szalonnával tűzdelt fürjmellel Là Di Moret - Udine



 

A másik nagy kedvencem: Sült vörösmárna ramandolo szósszal Al Bagatto étterem Trieszt





"régi ismerősök" - Alberto és Carla a rivignanoi Al Ferarut étteremből - róluk már írtam a főzőest kapcsán ITT, az Albertotól tanult halleves receptet pedig ITT találjátok (karácsonyra épp jó lesz!!!!), ők a főzőesten is elkészített vietnámi fahéjas sózott szardellát hozták cékla gnocchival és vermut szósszal, aminek itt is óriási sikere volt


ramandolo karácsonyfa


Il Forno pékség és cukrászda - Tarcento egy fügés-teás mignont és egy ánizsos-karamellás csokipoharat ettünk


a morteglianoi Della Negra kézműves sorbet-i amik közül a mandarinosat és az Otelló szőlősből kértünk

A fent felsorolt ételeken túl az előételek közül kóstoltunk libamájat, libakolbászt, saurisi sonkát, pitinát, Montasio sajtot, avianoi hársmézet, aztán a főételek közül a morteglianoi Da Nando étterem szépia cappuccinoját (jövőre megpróbálom reperodukálni a Bárkán), a stregnai Sale e Pepe étterem vargányás szárított tőkehalát polentával, és a La Taverna cjarsònsàt ramandolo mustszósszal (a cjarsònsról, erről a tradicionális carniai töltött tésztáról ITT már írtam), és számos ramandolo ill más bort.

Az est során rengeteg inspirációt kaptam, jó időre feltöltődtem, most jöhet a karácsonyi magyar halászlé, a rántott fogas és a beigli. ;-)

4 commenti:

Erika ha detto...
Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.
Aniko ha detto...
Questo commento è stato eliminato da un amministratore del blog.
Gabah ha detto...

Bocsánat, lányok, valami gubanc történt, amíg a bejegyzésmoderálást beállításával szenvedtem kitöröltem a hozzászólásokat (és most fogalmam sincs hogy kell őket visszavarázsolni, de remélem, hamar sikerül :-)
Erika, Emma, köszönöm! Tényleg nagyszerű este volt. Emma, nem, nem, ez nálam a rendes állapot, bár tény és való, hogy elég furcsa lett a fotó. :-)))

Aniko ha detto...

jaj, ne haragudj! Egyébként pont mintha én lennék: a második fiam születése óta mindig megkérdezik, csak nem jön a harmadik?
Tök ismerős a helyzet, ezer bocsánat!!!