giovedì 19 marzo 2009

Sonkás spirálok leveles tésztából

Étteremalakítás.
Ez nem az a színes tavaszi vendégváró, amit az előző bejegyzésben ígértem (úgy néz ki, azt már csak holnap tudom posztolni) de ez is „bulikaja”. Barátnőmnek születésnapjára -január végén volt- vacsorát ajánlottam fel nemes ajándékként, s ezen az estén volt ez a leveles tésztás spirál a vacsora előtti rágcsa.
A menü további részei voltak:
Fúziós fokhagymaleves (Lorien és Bombadil Toma fokhagymalevesét házasítottam össze :-)
Töltött articsóka vele főtt rozmaringos oldalassal (persze szebben tálaltam, mint a téli szüneti példányt ;-)
Krumplipüré
Narancsos-mákos tirmisù (Mammától).
A fokhagymaleves receptjét azóta is követeli a barátném, sőt, hétfőn közölte, hogy „többet nem mondom” :-), tehát a napokban az is felkerül majd.
Addig nézzük ezt a sonkás-tojásos spirált:


Sonkás spirálok leveles tésztából
Hozzávalók:
  • 2 négyszögletes leveles tészta lap
  • 2 tojás
  • 100 g speck hajszálvékonyra szeletelve (vagy bármilyen más, nyers, enyhén füstölt sonka vagy húsos szalonna)
  • frissen őrölt bors
  • 1 ágacska rozmaring nagyon apróra vágva


A leveles tésztát a csomagoláson lévő útmutató szerint felengedjük (a bátrabbak saját készítésűvel is próbálkozhatnak, én egyelőre a félős fajtába tartozok). Az egyik tésztalapot kiterítjük, és egy ecset segítségével rákenjük a felvert tojások felét, majd sóval, borssal és a felaprított rozmaring felével fűszerezzük, és az egészet betakarjuk a speckszeletekkel.
A másik tésztalapot is kiterítjük, rákenjük a felvert tojások másik felét, ezt is fűszerezzük, és zsonglőr mozdulatokkal, a tojásos oldalával lefelé az első, már speckkel megpakolt tésztalapra fektetjük.
Éles kés segítségével kb. 2 cm-es csíkokra vágjuk, a csíkokat néhányszor megtekerjük, hogy spirál formájuk legyen, majd sütőpapírral kibélelt tepsiben, előmelegített sütőben, 200 fokon aranysárgára sütjük.

Az eredeti recept a SALE & PEPE januári számában olvasható.

5 commenti:

Palócprovence ha detto...

Imádom az ilyen bulikajákat! Ezt a sonkás verziót is ki fogom próbálni!

citromfű ha detto...

Gyönyörű a kép, jó az ötlet! Ki kell próbálnom:)
Most már csak azt árulja el végre valaki, hogy miért van mostanában majdnem minden bejegyzés elején ez a szó: étteremalakítás?

Gabah ha detto...

Palalócprovence, én is! ;-)Egy a gond velük: az ember csak csipeget, kortyolgat, csipeget, kortyolgat, és észre sem veszi, hogy hirtelen többszáz kalóriát elrágcsál ;-)
Eygébként én is mindenképp meg fogom ismételni, mert tényleg nagyon egyszerű, és ráadásul "fa effeto" ;-)

Gabah ha detto...

Köszönöm, Citromfű, hajrá! Csak most olvastam valahol, hogy a fiacskád szakácsnak készül...wooooow! Szerintem gyerkőcöknek nagy sikerélményt jelent elkészíteni ezt a spirált...én rábíznám! ;-)
Ja, és írtam neked mailt.

citromfuu ha detto...

Nem kaptam meg a mailt:( Egyik postaládámban sincs tőled üzi:(