venerdì 12 dicembre 2008

Téli szünet



A Piazza Piazza blog téli szünetre megy.

(Decemberben még azért becsúszhat egy-két bejegyzés. ;-)


Az egyik kedvenc karácsonyi versemmel és a tavalyi kreálmányainkról készült képekkel búcsúzom:


Dsida Jenő: Karácsonyi utazás

Készülődés

Karácsony közeleg.

Én állok itt az ablakom előtt

nézem a halkan pihéző havat

s egy kis bokrétás, száradó fenyőt

törögetek.



Ma szivem is van.

Meg-megdobban a kabátom alatt

és csilingeli ezer kicsi csengő:

Karácsony közeleg!

Karácsony közeleg!


Utban

Csodálkozol:

Te balga kis fiu,

ma oly vignak látszol!…

Csillagáros betlehemi éjben

hivogat máma engem is a jászol.



Megyek! Megyek!az ajkam úgy dalol,

mig csörgős szánkóm megáll valahol

s letérdelve a kis Jézus előtt,

átnyujtom néki igaz ajándékul

ezt a kis, tépett bokrétás fenyőt.


Kérdezem

Mondd, kis Jézuskám,

Decemberfagyon, szélen, havon át

miért nem hozhattam Neked

egy csokor édes, piros orgonát?



Most minden, minden fenyő és moha

Pedig tudom, hogy szereted a májust

és Teneked is szebb az orgona.


Az ünnep

Mennyből az angyal...!

Égnek a gyertyák.

Kacag az ének, teritve az asztal -

-csak fáj, hogy sohse találkozik össze

a karácsony az orgonás tavasszal.


A kis Jézus beszél

Én szeretem a sápadt arcot is,

én szeretem a könnyes szemet is,

cirogatom a mellrebágyadt főt.



Akinek nincsen tettre kész,

merész,

lüktető: harcos piros orgonája

az hozzon egy kis álmodó gallyat,

sohajtva siró imádság fenyőt,

s az én kezem megáldja.


Hazafelé!

A gyertyák elalusznak

a távolodó kórus

altató, büvös simogató mákony…



Repül a szánkó,

csörgős csengője csilingeli csendben

Édes Karácsony!…

Tündér Karácsony!…

Boldog Karácsony!…



1924.


Áldott Karácsonyt kívánunk mindenkinek!

Ember, Gaba és Artúr


Pedig most Artúrra nagyon haragszom, mert rászállt a kaktuszaimra, amikről korábban azt godoltam, hogy számára elpusztíthatatlanok! Na de egy biglinél nincs akadály! Csak hát amikor ilyen szemekkel néz rám.......!

16 commenti:

Jucy ha detto...

Kellemes Karácsonyt!
És boldog névnapot ha ma tartod :)

Hobbiszakács ha detto...

Kellemes Karácsonyi pihenőt - nemcsak a blogodnak, hanem az írójänak valamint a benne szereplőknek is :-)

Gabah ha detto...

Szia Jucy!
Köszönöm szépen! Igen, ma "tartom", bár ez kicsit túlzás, mert itt Olaszországban nem ünneplik a névnapokat.
A tőled jövő "Kellemes Karácsonyt!" azért elrakhatjuk egy picit későbbre is ;-) Szerintem mi még találkozunk addig...mondjuk jövő pénteken a "buji Betlehem" előtt egy kis forralt bort kortyolgatva, nagyiék pogácsáját eszegetve...;-) Hmmm??? :-)))

marcsi ha detto...

Nagyon boldog névnapot!
Békés Karácsonyi pihizést!!

Vica ha detto...

Boldog névnapot!
De Arturt akkor is imádom....most nd meg!Hát lehet rá haragudni!?

Vica ha detto...

Azt akartam irni:nézd meg...hát néha tul gyors vagyok a billentyüzetnek...

Jucy ha detto...

Lehetséges, remélem nem szólnak bele a vizsgák :)

fülike ha detto...

Boldog névnapot!
És nagyon jó pihenést majd Neked!! Nektek!!!

Gabah ha detto...

Jucy, akkor hát egy kalappal! ;-)

Gabah ha detto...

Hűűűű, köszönöm szépen mindannyiónk nevében! :-) Aranyosak vagytok!

chriesi ha detto...

Kellemes ünnepeket! :)
Az én kutyám is kaktuszpusztító. :)))

Gabriella ha detto...

Békés és ízekben gazdag karácsonyi ünnepeket kívánok!

citromfű ha detto...

Drága Gabah!
Nagyon-nagyon boldog új évet kívánok Nektek!
Gratulálok a karácsonyi receptversenyen elért helyezésedhez!
Hiányzol ám...

Lekvároskukta ha detto...

Nagyon Boldog Új Évet kívánok!
Lekvároskukta

Gabah ha detto...

Ó, ne haragudjatok, hogy csak most jelentkezem....
Köszönöm, köszönöm Nektek ezt a sok jókívánságot 2009-re! Hasonló jókat kívánok én is!

Gabah ha detto...

Chriesi, akkor a kutyáink mancsot foghatnak egymással :-) (Bár most Artúr -kop,kop- nagyon megváltozott...)
Van valami ötleted, hogy hogyan lehet őket leszoktatni a kaktuszban való turkálásról?