mercoledì 26 gennaio 2011

Almás csigafánk - Apfelkrapfen

Tavaszváró, egyszerű meg könnyű ételeket ígértem. Háp most nem ezek jönnek. Ezt az almás csigafánkot vasárnap hajnalban találtam itt, aznap épp családi ebédre voltunk hivatalosak, így pont kapóra jött. Amit a linkelt blogban láttok a képen a tekercs legvége (gondolom ez volt a legfotogénebb ;-). A fánkok nem egészen ilyenek lesznek, hanem jó tenyérnyiek - pedig a második kelesztést meg sem vártam- Egy dologra kell odafigyelni: az eredeti receptben az áll, hogy az almákat alaposan lisztezzük be mielőtt a tésztára szórjuk (vagy a tésztát lisztezzük, szórjuk rá az almát,  a tetejére is szórjunk lisztet, és így tekerjük fel). Nem, egyáltalán nem kell sok liszt, épp csak egy hintés, máskülönben a fánktekercsek szétnyílnak a forró olajban.
Almás csigafánk
(Apfelkrapfen)
Hozzávalók: 150 g kovász, 350 g kenyérliszt (az eredeti receptben 500 g kenyérliszt van, de mivel épp etetni kellett a kovászomat, gondoltam, nem dobom ki a kidobnivalót), 10 g élesztő (kovász nélkül 20 g), kb. 150 ml tej, 1 csipetnyi só, 80 g cukor, 5 tojássárgája, 2 ek. rum, 80 g szobahőmérsékletű vaj, 1 citrom reszelt héja, 2 db édes alma, a sütéshez magyar napraforgóolaj, a szóráshoz::aprószemű kristálycukor és őrölt fahéj 
Recept Nr. 1.:  A tészta hozzávalóit a kovásszal összekevertem, az ínhüvelygyulladásos kezemmel megpróbáltam a lehető legalaposabban meggyúrni, dagasztani???! (nem volt nehéz, Annának sikerül elérnie, hogy hajnali kettőtől ébren legyek, ráadásul előtte vasaltam is, úgyhogy volt bennem elég indulat), aztán a kb. 28 fokos nappaliban (amit szintén dühömben sikerült így felfűteni), két órán keresztül kelesztettem. Ezután kinyújtottam, megszórtam az apró kockára vágott almával, kb. 1,5-2 cm-es szeletekre vágtam, és a szeleteket forró olajban aranybarnára sütöttem. Amikor a csigák langyosra hűltek, megszórtam mindegyiket az őrölt fahéjjal elkevert kristálycukorral. A képen az elrettentő túllisztezett példány. (Amiről azt gondolom, hogy ha az ember megvárja a második, harmadik kelesztést, a csíkok szépen összekelnek...)
Recept Nr  2.: a tejet és az élesztőt (eredetileg 1 kk. malátát is; nem tudom mennyit dob az összhatáson) összekeverjük 180! g liszttel és hagyjuk, hogy a duplájára keljen. Ezután alaposan összedolgozzuk, gyúrjuk a többi hozzávalóval és ismét hagyjuk hogy a duplájára keljen. A tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk, megszórjuk az apró kockára vágott almával (kicsit lehet lisztezni előtte), 1,5-2 cm-es csigákra vágjuk, és forró olajban kisütjük.
Szórjuk, amivel kedvünk tartja.. 
P.s.: a tészta nem túl édes, a végén mehet rá bőven cukor!
P.s.: a kép kellős közepén az elrettentő szétnyíló példa ;-)

6 commenti:

autumn ha detto...

Kérlek nézzél be a blogomra, van számodra egy meglepetésem!
Itt találod:
http://kutyaeskonyha.blogspot.com/2011/01/mandulamorzsa-aszalt-afonyaval-egy.html
Üdv,
Kutya és Konyha

Gabah ha detto...

Közönöm szépen itt is! :-)

Hajni ha detto...

Megelőztél autumn,én is ide szántam továbbadni a díjat:)))

Gabah ha detto...

Ó, köszönöm, Notte! Milyen jó, amikor az emberre ennyien gondolnak...! ;-)

Zsiri ha detto...

Nagyon guszta lett :)

Gabah ha detto...

Köszönöm, Saci!
Ó, épp a napokban gondoltunk rád...pontosabban a napokban sokszor gondoltunk rád! :-) Remélem, megvan a ribizlis kékszőlőlekvár receptje! ;-) Majd írok mailt...