domenica 21 giugno 2009

Nyelvhal molnárné módra és nyelvhal filézése

A halkampány folytatódik!
Mert a hal élet, erő, egészség, és az okosak azt mondják, hogy okos is lesz tőle az ember fia...;-)
A mappából, amibe a halas recepteket, fotókat gyűjtögetem, most ezt a nyelvhalból készült ételt választottam, amit kb. három hete készítettem. Őszintén szólva én ekkor ettem életemben először nyelvhalat. Hétfőnként a piacon a halárusnál mindig csak kacsintgattunk egymásra, és mivel volt már egy-két érdekes tapasztalatom friss hal és tenger gyümölcsei tisztítása közben, nagy bizalmat nem tápláltam őlapossága iránt.
Aztán három hete megtört a jég. Határtalan önbizalommal, magabiztosan, mint aki minden héten nyelvhalat pucol és eszik, vettem két kisebb példányt.
Hazavittem a zsákmányt, majd néhány perc múlva már bal kézzel az Enciklopédiát lapozgattam, jobb kézzel követtem az utasításokat („Szikét!” „Törlést!” - mármint törlést a kezemnek, mert közben fotózni is próbáltam :-) és végül arra jöttem rá, hogy nyelvhalat tisztítani/filézni a legegyszerűbb dolog a világon.
Következésképp: BÁTORSÁG! Posztolom a folyamatot, hátha másnak is hasznos lesz.

4 commenti:

lorien ha detto...

Halkampány rulez! Ebből még így ebéd után jól belakva is tudnék falatozni :)

Gabah ha detto...

:-)))))))
Én most így "hajnali reggelire" lehet, hogy kihagyom, de ebéd előtt/közben/után nekem is jöhet!;-)

Hobbiszakács ha detto...

Mmmm... Nyámi... összefut az összefutnivaló a számban... Én megszórom egy kis reszelt narancshéjjal sütés közben, és a mártásba petrezselyem helyett koriánderlevelet vágok, majd ecetes kapribogyóval kerekítem ki az ízét :-)

Gabah ha detto...

Én is, én is!!!! :-))) Megkóstolom szívesen!
De nem nyomja el vajon ez a három erőteljes íz a nyelvhal eredeti, lágy ízét?
Egyébként nálunk elsősorban Ember miatt készülnek az egyszerű, hagyományos ízek, ő nem az a kísérletezgető fajta, s bár az új dolgokat is megeszi, nem morog, látom rajta, hogy a jól bevált, sokszor ezerszer készített ételre vágyik. :-(((
Na de legközelebb majd megpróbálok kicsit kísérletezgetni... ;-)