lunedì 19 settembre 2011

Fokhagymás-paradicsomos fusilli rukolával és granaforgáccsal

A spaghetti all'aglio, olio e peperoncino mellett a másik jolly-joker szerte Itáliában.
Nyáron, frissen nyiszantott rucolával, saját kertből szakított paradicsommal, és aznap szelt granával az igazi!
Pikk-pakk, hajrá dolgos anyukák! :-)
Fokhagymás-paradicsomos fusilli rukolával és granaforgáccsal
Hozzávalók: 320 g fusilli, extraszűz olívaolaj, 2 cikk fokhagyma, 1 dl száraz fehérbor, 300 g hámozott, darabolt -lehetőleg friss - édes, érett paradicsom, só, bors, 2 marék rukola, kb. 50 g grana vagy parmigiano


Egy nagy serpenyőben olívaolajat hevítettem, megpirítottam benne a megtisztított, félbevágott fokhagymagerezdeket. Hozzáadtam a bort, a paradicsomot, sóztam, borsoztam, és nagy lángon az egészet addig főztem, amíg a megfelelő sűrűséget elérte.
Ezalatt a fusillit lobogó, sós vízben kifőztem, amikor elérte az "al dente" (harapható, nem teljesen puhára főtt) állagot, leszűrtem, és összekevertem a fokhagymás paradicsomszósszal.
A tésztát tányérkokra szedtem, mindegyikre egy kevés rucolát és granaforgácsot tettem, és azonnal tálaltam.

2 commenti:

accantoalcamino ha detto...

Buongiorno, ne mangerei un piatto anche ora, ciao.

Gabah ha detto...

Buon giorno Libera!
Mi piacerebbe vedere un'italiano/a che mangia pastasciutta per colazione ;-)))